21 márc 2009 HDR-FX1000E teszt

Végre itt van, megérkezett, amire már hónapok óta vártam és már két napja koptatom gombjait. Próbálgatom, ismerkedek vele, és a leírását bújom. Hihetetlen sok mindent tud, bár azt azért hozzátenném, hogy ilyen kategóriájú kamera nem volt még a kezeim között. Amúgy ennek a típusnak van két másik tesója, az egyik a HDR-FX7E a másik a HDR-FX1E. De ez a HDR-FX1000E talán az FX7E kicsit tovább csinosított változata. Az FX7E -hez képest ebbe már közvetlenül lehet állítani az Iris-t és ez már tudja (legalábbis ezt írták rá) a progressive scan –t is. Akit érdekel, itt megtalál mindent róla.
És akkor most jöjjön egy rövid (50sec) teszt felvétel. Ja igen, a nyers DV AVI -t nem akartam ide feltenni, mivel kb. 250MB-os. 😀 Így a vimeo -ra feltettem, ami elég sokat rontott a minőségen. 🙂 Hát ez van…







UPDATE (2009-11-17):

HDR-FX1000E magyar nyelvű használati utasítás, útmutató innét letölthető: HDR-FX1000E magyar használati utasítás, útmutató


hdr-fx1000e test from sanyoca on Vimeo.



Kövesd nyomon a válaszokat: RSS 2.0 feed-el. Esetleg szólj hozzá, vagy újra olvasd el.
431 hozzászólás
  1. berzso szerint:

    szia sanyóca! Kössz az infót, akkor nem erőltetem az NTSC-t!!! Jó lesz az európai PAL szabvány. Látsz-e arra lehetőséget, mielőtt megrendelem a kamerát, hogy egy általad megjelölt helyen és időben találkoznánk és tudnék csinálni pár perc anyagot az összehasonlítás miatt. Vinném a Canon XH-A1s kamerát (azt kapok kölcsön), de Sony HDR-FX1000E kamerát egyszerűen nem tudok szerezni sehonnét….. Várom majd a válaszod, addig is üdvözlettel.

  2. sanyoca szerint:

    Szia berzso! Igen két fajta hdr-fx1000 létezik, az egyik az fx1000e ami európai PAL szabványos. Az amerikai változatok pedig fx1000 -ként vannak elnevezve, ezek NTSC szabványosak. Nekem már volt dolgom egy NTSC kamerával de én elég sokat szívtam vele, bár ez még több évvel ezelőtt volt.
    A mostani komolyabb (már a pinnacle is) vágóprogramok simán kezelik mindkét szabványt. Tehát igazából manapság elvben már nem okozhat semmi problémát egy ilyen kamera. De amiatt mégis csak érdemes PAL fx1000 -es kamerát venni, hogy ha bármi probléma lenne vele, akkor a javítása könnyebb legyen. Bár ha egy ilyen kaliberű kamerát javítani kellene, akkor ott mélyen a zsebbe kell nyúlni. 🙂

  3. berzso szerint:

    sziasztok, 2 héttel ezelőtt jártam nálatok. Valószínűleg az HDR-FX1000E típus mellett maradok (tesztet még nem tudtam csinálni). Néztem a gépet az USA-ban is -persze, mint tudjuk jelentősen jobbak az árak… http://www.click4digital.com/ProductInformation.aspx?ID=10526783&l=PriceGrabber de ettől a nem elhanyagolható ténytől eltekintve 🙂 lehet hogy az USA-ban árult kamerák csak NTSC formátumban dolgoznak?… a fenti linken olvasható a kamera alatt: USA Model, ez ütött szöget a fejemben. Kérlek titeket, illetve téged sanyoca, ha van ezzel kapcs. infótok osszátok meg velem. köszönettel

  4. sanyoca szerint:

    Szia bandi!
    Köszi, igen igyekszem minden hasznos dolgot és infót megosztani mindenkivel. Nemhiába van ehhez a bejegyzéshez közel 200 komment írva. 🙂 És mindenkinek köszönöm a segítséget, mert ez nem csak az én érdemem. 🙂

    Az fx1000 fókusz gyűrű tud autó és manuális módban is működni. Az autó-manuál váltást egy gomb segítségével lehet, tehát valóban egy mozdulat csak. Ám amikor autó módban van, még akkor is lehet tekergetni a gyűrűt ezzel segítve a kamerát, hogy arra fókuszáljon amire te akarod. Azért hozzátenném, hogy kézzel állítva a fókuszt jóval gyorsabb és pontosabb, bár ahhoz kell egy kicsi gyakorlás.
    Az autó fókuszt akkor hasznos, ha a kamera fel van téve pl. egy Glidecam -re.

  5. bandi szerint:

    Sziasztok!
    Sok hasznos tapasztalatot lehet nálatok olvasni, és ez mindíg többet ér mint a külénféle tesztek. Bár én még nem vok FX1000felhasználó de még eljöhet ez az idő. Rendesek voltatok hogy megosztottátok a magyar nyelvű kezelési könyvet. A videopraktika oldalon vki 11000 pénzért kínálta én meg megreklámoztam az oldalad hogy innen ingyen is letölthető. Egy kérdésem azért lenne, mert S270-et rendszeresen használok és azon az autó ill. a manuál fókusz között úgy lehet váltani, hogy a fókusz gyűrűt előre vagy hátra húzom. Kérdezném hogy ez az FX1000-nél is így van? Mert nekem a korábbi sony tipusok annyiban szimpatikusabbak voltak hogy egy kapcsolóval-ami az ember kezére is esett- lehetett megoldani mindezt.

  6. sanyoca szerint:

    Sajna a regisztrálás ki van kapcsolva, ugyanis csak így tudom nagyjából karbantartani az oldalt. 🙂 De lényegében mindegy, hogy éppen milyen nevet használsz, hiszen minden kérdésre, kommentre szoktam, szoktunk válaszolni.
    Sajna néha a kommentelés se megy, mert valami rendszerhiba jön elő, emiatt mindenkitől bocs, a kommentek nem vesznek el, csak később jelennek meg.

  7. Zolcsiska szerint:

    Szervusztok, nézvén ezt a kis filmet, melyet fx 1000-sel forgattak ( ezen kis jószág esetében azt gondolom ez a szó már nem túlzás), csoda frame-ket álmodtak a szallagra. Most már tényleg nagyon várom, hogy magamévá tegyem.( Sanyoca, tudok én ide valahogyan regisztrálni, mert tegnap például lányos zavaromban egy „másik néven” írtam. nem baj mert az is az enyém, csak úgy garantáltan nem felejteném el, hogy ittenet milyen „nick” alatt garázdálkodom.?)

  8. sanyoca szerint:

    Magyar Zolika, örök, hogy segíthettünk. 🙂

  9. Magyar Zolika szerint:

    Drága gyerekek, elképesztő mennyiségű okosságot merítettem a hozzászólásaitokból. S gondolom nem csak én… Zseniálisak vagytok. Már csak egy picit össze kellene rendezni, egy gyors fordítás, s beküldeni a Sonynak, hogy mellékelje a dobozban, mint „Manual for advanced users”. Nagyon klassz. Hálás köszönet érte.

  10. […] HDR-FX1000E teszt – 190 kommentDell Inspiron mini 10v netbook teszt – 36 kommentApa lettem! – 22 kommentPinnacle Studio 12 Ultimate project bug – 17 kommentZongoraverseny Balassagyarmat – 13 komment Naptár […]

  11. sanyoca szerint:

    Hú, ez nagyon jó kis oldal, köszi a linket: http://www.camcorder-test.com/

  12. berzso szerint:

    Szia sanyoca! örömmel olvastam gyors válaszod. Ahogy írod a cmos lapkák telítetteb színeket csinálnak -így még nagyobb lenne a tesztben látott különbség 🙂 Igen, én is azt hiszem, hogy a Canon se rossz gép -de ahogy a tesztben is látható sok esetben kicsit túlexponál és a színei is fakóbbak. Ezenkívül kevés fényben lényegesen jobbak a Sony kamera felvéteklei, köszönhető a Exmor™ zajcsökkentő rendszernek http://www.gaia.hu/hd.htm, a HD ára: zajártalom címszó alatt. http://www.gaia.hu/hd.htm
    A Canon nagyon zajos felvételeket készít gyenge fényben, úgy látszik az Exmor™ teszi a dolgát, rendesen!!
    Találtam egy összehasonlító oldalt: http://www.camcorder-test.com/ itt a Ctrl gombbal kiválasztható a nézni kívánt típus. Itt is látható a hihetetlen különbség 12 lux-nál… ha van időd nézd meg, szerintem sokatmondó. Egyébként én is a Sony felé mozdulok inkább, de ahogy írod -próba. Valószínűleg kapok majd kölcsön 1-2 napra kipróbálásra egy Canon XH-A1s-t, és akkor már csak egy Sony-t kell szerezni -és mehet élesben a próba 🙂

  13. sanyoca szerint:

    Szia berzso! A http://www.petroff.hu/?tag=canon-xh-a1 oldalon levő teszt nagyon jó, ám mégsem lehet teljes mértékben csak erre a tesztre hagyatkozni. Ugyanis a tesztet hdr-fx1 kamerával végezték, amiről annyit kell tudni, hogy ccd az érzékelője, mig az fx1000e-nek cmos. A cmos lapkák általában nagyon színgazdag felvételt lehet velük csinálni, tehát még talán ennél is szebb színei vannak.
    Ám a canon xh-a1s is tud ilyen szép felvételt produkálni, csak nem auto üzemmódban, ez bizonyítja ez a felvétel is:

    Az fx1000e auto fokusze teljesen jól működik, ám azért megemlíteném, hogy ahol az automatika már 12dB erősítést tenne, ott már érezhetően lassú a fókusz. Tehát egy gyors mozgásnál egy pillanatra behomályosodhat a felvétel. Én emiatt teljesen manuális üzemmódban használom az fx1000e kamerámat. A fókuszt folyamatosan állítom (sok gyakorlással könnyen elsajátítható), az irist autóba teszem, a záridőt 50-be, a WB-t meg egy gombnyomással beállítom. Ja az erősítést meg 12dB -ig engedem, ugyanis 15dB fölött mát érezhető a képzaj, ami bár minimális.
    Mivel nekem nincsen személyes tapasztalatom a Canon xh-a1s kapcsolatban, így elég nehéz a döntés. Szerintem én az fx1000e mellé tenném a voksomat. De ez csak az én véleményem. 🙂

  14. berzso szerint:

    Sziasztok, most állok kameravásárlás előtt és nem igazán tudom eldönteni, hogy melyik típus mellett döntsek. Ami szóba jöhet az a Sony HDR-FX1000E és a Canon XH-A1S. Mindkettő mellett vannak érvek és ellenérvek is egyaránt. Itt, nálatok a fórumban olvastam illetve láttam a Canonról véleményt és anyagot is: http://www.youtube.com/watch?v=uGnN3o_KO5g, hibátlan. Ugyanakkor egy másik oldalon van egy közös teszt a két kameráról: http://www.petroff.hu/?tag=canon-xh-a1 (utólagos engedelmeddel), ahol a Sony jobbnak tűnik a fénymérés tekintetében. Igaz, hogy mindkét kameránál a fénymérés automata módban volt, de ugye így lehet legjobban tesztelni a fénymérőket -minden korrekció nélkül.
    2008 márciusából Sulc-tól egy gondolat a Videopraktika fórumából:
    Így nyilvánvalóan jobb vétel lenne egy A1, ugyanis olcsóbb, mint a Sony Z1, de mégsem teljesen világos hogy profik miért teszik le a voksukat mégis a Sony mellett? Hiszen ismerik a Canont is! Itt a fórumon viszont az A1-et javasolják. Az eddig megkérdezett profik azt mondják, hogy a Canon-t 2 millió Ft körüli árkategóriában érdemes választani.
    Szóval itt is egy picit a Sony felé billen talán a mérleg….. Örülnék, ha az autófokusszal szerzett tapasztalatokat is megosztanátok velem. köszi előre is…

  15. sanyoca szerint:

    Szerintem a Sony dcr-vx2200 egy olyan kamera amiből jó pár dolgot kispóroltak, de ez bizony meg is látszik a felvételen. Az egy dolog, hogy nem tud hdv -t az nem lenne gond, de sajna valamiért a színek is eléggé fakók. De még ez se lenne gond, de láttam olyan oldalakat ahol a dcr-vx2200 kameráért US$2400 -at elkérnek. Ami nagyjából 600ezer Ft ami kurva drága. 🙂 Én biztos, hogy ha választanom kéne akkor egy fx7 -et vennék, mert annak ezerszer szebb képe van.

  16. johny szerint:

    Jo reggelt! uj felfedezes… megjelent az Sony VX 2200, ugy nez ki pont mint az FX 1000 csak nincsen benne HDV mert azt kivettek bellole.
    Vegre megjott a Nikon D300 amire vagytam.

  17. johny szerint:

    koszi szepen sanyoca a faradsagot..de az angol megvan sajnos.. koszi meg1.

  18. sanyoca szerint:

    Áttúrtam a netet, de nem találtam magyart, csak egy angolt:
    http://www.nikonusa.com/pdf/manuals/noprint/D300_en_noprint.pdf

  19. johny szerint:

    Sziasztok! volna 1 keresem Nikon D300 hasznalati utmutato kellene magyarul.. (angol az van). koszi..

  20. gombi szerint:

    üdv Sanyoca.
    Hát ezt szerettem volna én is megtudni. Van e előnye vagy hátránya annak hogy regisztrálok.
    na mindegy.
    Köszi.

  21. sanyoca szerint:

    Szia Gombi, hát én nem 🙁 bevallom, nem is tudtam, hogy lehet regisztrálni. És ha regisztrálok, akkor milyen kedvezményekben részesülök?

  22. gombi szerint:

    Szia sanyóca.
    Szeretném megkérdezni, hogy te regisztráltad e a kamerát a sony honlapján.

  23. sanyoca szerint:

    fecoka-1, nem semmi. Én ilyet még nem tapasztaltam, de simán lehet, hogy a hálózati frekvenciára kell igazítani a záridőt is. Köszi, hogy megosztottad velünk.

  24. fecoka-1 szerint:

    Gombi azért nézd meg alaposan azokat az „eredeti” akksikat mert a sony np f970 új ára most 45-50.000 pénz. akkor már inkább vegyél 20 ért SWIT akkut az is nagyon megbízható (sok tv társaság használja) de a realpower sem rossz kb 12-13 ért.

    Srácok ide is beírom a legutóbbi tapasztalatomat.
    Egy normál fénycsöves megvilágításu teremben tapasztaltam, hogy nagy fehér homogén felületre fogva pl ajtó a kép széles halvány sárgásbarna viszintes csíkokkal tarkított volt. Írisz szükítéssel a helye vándorolt de nem szűnt meg. Sohasem láttam még ilyesmit ezért arra gondoltam mehet szervízbe a készülék aztán látom a shutter speed 1/60. Gondoltam megpróbálom 1/50 és 1/100 on is. Hát kéremszépen eltünt a csíkozódás.
    Gondolom a hálózati 50Hz en működő fénycső nem tetszett az 1/60 záridőnek.

  25. sanyoca szerint:

    köszi gombi, egyenlőre most nekem van kettő után gyártott np-f970 -es akku, így most nem élek a lehetőséggel. De azért köszi. 🙂

  26. gombi szerint:

    úgy néz ki sikerül szereznem eredeti sony np-f970 akkut kb.14-15e. forintért. Érdekelne?

  27. sanyoca szerint:

    Szia, félek, hogy ez csak kis kamerákhoz való. Meg szerintem nem túl kényelmes vele kamerázni. Legalábbis ez derül ki ebből a képből:
    http://www.armpod.com/adzone/armpod-comfort_control_stability.jpg

  28. gombi szerint:

    üdv.
    légyszi nézd meg az alábbi linket. Szerinted tudnám használni? Az ára sokkal kedvezőbb, mint a balog féle. Igaz nem olyan profi.
    http://www.armpod.com/shop/product/1.html

  29. sanyoca szerint:

    Nincsmit, de a dicsőség Gombié. 🙂

  30. johny szerint:

    1000 koszonet es hala a magyar nyelvű kézikönyvert…….

  31. fecoka-1 szerint:

    Köszönet a magyar felhasználói kézikönyvért Gombinak és Sanyócának.

  32. sanyoca szerint:

    Nagyon szépen köszönöm gombi! Igen megkaptam és egyből meg is osztom mindenkivel. 🙂 Tehát mostantól innét letölthető a Sony HDR-FX1000E magyar nyelvű kézikönyve:

    https://blog.sanyoca.hu/?page_id=836

  33. gombi szerint:

    Elküldtem a cuccot. Remélem sikerült.

  34. sanyoca szerint:

    Tegnap este átküldtem neked az ftp hozzáférést, légyszíves akkor oda töltsd fel a magyar nyelvű leírást. Köszi szépen!

  35. gombi szerint:

    Ahogy akarod. Nekem mindegy. Az email címem az amit megadtam.

  36. sanyoca szerint:

    Akkor van egy jobb ötletem. Ha gondolod, adhatok egy ftp hozzáférést, és akkor oda feltöltheted. Csak akkor kéne nekem az email címed. Vagy arra mehet amiket a kommenteknél megadtál?

  37. gombi szerint:

    Szia.
    CD-n kaptam Pdf formátumban, kb 110 oldal. Megpróbálom elküldeni e-mailban de lehet hogy több részletben, mert a Digitalplaza sem tudta elküldeni nekem. Túl nagy volt a file.
    üdv.
    gombi

  38. sanyoca szerint:

    Szia gombi!
    Megvan a HDR-FX1000E magyar nyelvű leírása? Ahh, frankó. Valamilyen formátumba el tudnád nekem juttatni a sanyo@besse.hu emailemre? Nagyon hálás lennék. És egyből kitenném az oldalamra.
    Köszi előre is.

  39. gombi szerint:

    Helo uraim.
    Megvan a magyarnyelvű leírás.

  40. gombi szerint:

    Oké fecoka-1 szívesen odaadom, ha megkapom. A mai postával nem kaptam még meg, de talán a távolság miatt. Remélem!

  41. sanyoca szerint:

    Én a default értéken hagytam, amit így most fejből nemtom, hogy mennyi. 🙂 Szerintem normál értékre van állítva.
    Szerintem hivatalos magyar kézikönyve nincs még az fx1000-nek. Talán az extreme lefordítja, bár gombi asszem a digitálplázából rendelte. http://www.digitalplaza.hu/

  42. fecoka-1 szerint:

    Gombi !
    Ha megérkezne az FX1000 magyar nyelvü kézikönyv ami gondolom az extreme saját fordítása akkor rám is gondolhatnál 🙂

    A legjobb az volna ha pl pdf vagy valamilyen elektronikus formában sikerülne lemásolni.

  43. fecoka-1 szerint:

    Sziasztok Tulajok !

    A menüben van egy steady shot menüpont vagyis a stabilizátor ki be kapcsolása illetve ezen pont alatt a stabilizálás erősségét is ki lehet választani. Ki melyik beállítást használja ? (durva, normál, finom, széles ?)

  44. Barát Csaba szerint:

    nagyon kellemes képet csinál, irigykedem 🙂

  45. gombi szerint:

    Szia.
    Telefonon beszéltem velük és azt mondták már feladták, mert a kamerához az FX1E magyar leírást küldték. Elnézték. Legyen szerencsénk. Hát van mit tanulgatnom ezen a gépen.
    Ha megjött jelentkezem.
    szevasz.

  46. sanyoca szerint:

    Szia gombi, örülök, hogy megjött neked is.
    Ha magyar nyelvű leírás lenne hozzá, akkor az nekem is kellene. De félek, hogy nem lesz hozzá. 🙁

  47. gombi szerint:

    Üdv.
    Végre valahára megérkezett az FX1000 kamerám amire közel 2 hónapot vártam.
    Szép nagy masina. Állítólag postáztak hozzá egy magyarnyelvű leírást, kiváncsi vagyok igaz-e.
    Sanyoca ha megjön és kell lemásoltatom.
    Szép napot.
    gombi.

  48. sanyoca szerint:

    Hú lehet, hogy még is félrerakok egy kis pénzt, aztán megveszem ezt a LX900 fejlámpát. 🙂

    Sajna most nem jut eszembe olyan mikrofon, ami nem vakupapucsos. 🙁

  49. gyula szerint:

    Tegnap megszívtam egy koncertfelvétellel. Csapnivaló lett a hangja. Eredeti elgondolás szerint a keverő „REC OUT” kimenetéről vettem volna XLR csatis kábellal a jelet, de valamiért nem jött róla megfelelő arányban a dob és gitár hangja. A zenekar nem tudott segíteni a keverő beállításában, magam – idő hiányában – nem boldogultam, maradt az akusztikus felvétel. A beépített mikrofont használtam. Csúcshatárolás bekapcsolva rajta, kivezérlés jelző szerint megfelelő a jelszint (vagy mégsem, mert kis mértékben a zöld jelzésen átvillódzott). Visszahallgatva sok helyen túlvezérlődött a felvétel.
    A fentieken felbuzdulva venni készülök egy külső mikit. A Rode SVM-et sokan dicsérik, nekem is megfelelne. Csak jó lenne, ha nem vakusarus felfogatása lenne. Nem tudtok az SVM-hez hasonló kaliberű és árú sztereó puskamikrofont, aminek a felfogatása „cső” rendszerű?

  50. gyula szerint:

    Igen, LX900 -as colmon lámpám van. Én is gaia-nál vettem, nem igazán találtam sokkal olcsóbban máshol se. Fele ennyi pénzért kaptam volna gyári canon fejlámpát, de annak ellenére, hogy nem próbáltam azt ki, látatlanba mondom, hogy ez a colmon jó választás volt. A fentebb linkelt videón láthatod, hogy mikor van rajta a spot előtét. Brutális fénye van.

  51. sanyoca szerint:

    Gyula, az LX-900 -as van meg? Én is olyat szeretnék venni, de sajna a gaia.hu -nál elég borsos az ára. 🙁
    http://www.gaia.hu/a_colmon.htm

  52. fecoka-1 szerint:

    Csak az csodálkozik a nappali világításon aki nem ismeri a derités fogalmát 🙂

    Amúgy ha valaki látott már pl nappali filmforgatást, hát bizony ott hatalmas méretű és fényerejü reflektorokat használnak.

  53. gyula szerint:

    Van egy jó kis colmon fejlámpám, csak furcsán néztek rám, amikor verőfényes nappal tóparti háttérnél használtam. De ha ez a legjobb megoldás, akkor használni kell. A fotósok is villantgatnak napsütésben is.

  54. johny szerint:

    Sziasztok… en amint lehet legtobb esetben ha ablak elott alnak akkor elszoktam (zavarni) kuldeni onnet (lagzi esetben) ha meg nem mennek el akkor vagy en valtoztatok heljet vagy felkapcsolom a villanyt a szobaban es lejjebb huzom a redonyt (ezt a dolgot a fotosall csinalom, en szolok neki es mar tudja is mit kell csinalni).legtobbszor bejon 99%-ba.

  55. sanyoca szerint:

    fecoka-1 jól mondja. Tehát ha nincs egy jó fejlámpád, akkor sajna a felvételen a világos háttér be fog égni, viszont az arc látható lesz. Lehet, hogy ez esetben a legjobb megoldás, ha a kamerás helyet változtat, és más szögből próbálja felvenni az eseményt, bár tudom, hogy ez sok esetben nem kivitelezhető.

  56. fecoka-1 szerint:

    No én elmondom, hogy az ellenfény kapcsolót eddig csak kipróbáltam és tudom, hogy ilyen is van de igazából ez akkor jó ha automata beállításokkal használod a kamerát, ami ugyebár egy ilyen készüléknél bűn.
    Nos manuális beállításoknál szinte nincs szükség erre a funkcióra hiszen az erősitéssel, záridővel és írisszel mindent meg tudsz oldani.
    Természetesen ahogy ezt a nagyobb kameráknál is tapasztalni, ahhoz, hogy az erős ellenfényben is látható legyen pl egy arc, annyira ki kell világosítani a fent emlitett lehetőségekkel, hogy a fényes rész már biztosan be fog égni de az arcot láthatod.
    Valamit valamiért, ha éppen nem használsz lámpát.

  57. sanyoca szerint:

    Bár az fx1000 -nél van ilyen, hogy ellenfény, de bevallom őszintén, hogy az nem sokat ér, hiszem mindössze annyit csinál, hogy szoftveresen próbálja ellensúlyozni a nagy fény különbséget. Mert hát valljuk be fényképezésnél is pl. a derítő funkció úgy működik, hogy egy enyhe vaku villantást csinál, amivel pl. a sötét alak az ablak előtt kivehető lesz. „sötét alak lol 😆 már nem úgy sötét… :D”

    Szerintem erre a legjobb megoldás, ha van egy szabályozható fényerejű fejlámpád, és egyszerűen ilyen esetben megvilágítod vele a felvétel alanyát.

    Sajna most nincs nálam a kamerám 🙁 (anyósoméknál hagytam vidéken) de csinálni fogok egy ilyen próbafelvételt ígérem.

  58. gyula szerint:

    Örülök, hogy tetszett.
    Kérdezném mindenkitől, hogy ellenfénynél milyen beállításokat használtok. Fentebb olvastam valamelyik hozzászólásban, hogy az fx1000-nél található ellenfény üzemmód. Ha megnézné valaki, hogy milyen beállításokat alkalmaz beltéren ablak előtt lévő tárgy felvételekor az automatika, megköszönném. Manuális beállítások is érdekelnek.

  59. sanyoca szerint:

    Hú a mindenét, nagyon jó kis videó. Gratulálok. És persze a kamera és kamerása is nagyon szépen dolgozott.

  60. gyula szerint:

    Sanyoca, kértél az XH-A1S Canon kamerával készült tesztvideót. Az alábbi linken megnézhetsz egy vele készült videót, ami nem éppen teszt jellegű, de pillanatnyilag ez van kéznél. Természetesen „csak” youtube minőség. Íme a link: http://www.youtube.com/watch?v=uGnN3o_KO5g

    Köszönöm a kérdéseimre adott válaszokat.

  61. sanyoca szerint:

    Szia Gyula!

    A Canon XH-A1S kamera is nagyon jó. Főleg, hogy a CCD érzékelője nagyobb. Bár én még nem próbáltam, de szívesen megnézném milyen képet ad. Majd légyszi tegyél fel valahova test videót.

    Tripodnál egyértelműen a Manfrotto 501 jobb, de annak a szettnek az ára kb. 230000Ft, a velbon meg kb. 33000Ft. Tehát a kettőt nem nagyon lehet összehasonlítani. A Velbon DV7000-ről írtam amúgy egy elég részletes jellemzést: https://blog.sanyoca.hu/?p=537

    Esetleg még olyanon lehet gondolkodni, hogy a Velbon dv7000 fejét levenni, és a Manfrotto 501HDV fejet rácsavarozni a Velbon statívra. De ez csak az én ötletem. 🙂
    Ja a kérdésedre a válasz: Igen a Velbon DV7000 van vízszintjelző, és ha a fejen levő függőleges és vízszintes állítok nincsenek túlságosan megszorítva, akkor ezzel is lehet szépen svenkelni. Bár a Velbonnál a fej nem olaj csillapítású, hanem egyszerűen tele van nyomva zsírral, de ez az egyszerű megoldás is tud jól működni.

    A másik kérdésedre a válasz: Én egy pioneer fülhallgatót használok, abból is egy drágábbat, olyan 10000Ft volt. Amiatt szeretem a fülhallgatót, mert diszkrétebb. 🙂 De ez amolyan ízlések és pofonok. 🙂

  62. gyula szerint:

    Sziasztok!
    Áprilisban jártam itt utoljára. Megszaporodtak a hozzászólások, szuper! Azóta megvettem az XH-A1S típusú kamerát. Sokat töprengtem az fx1000 és ez küzött, nálam a Canon nyert.
    Tripod vásárlása előtt állok. A két jelölt: Manfrotto 501HDV/525P KIT és Velbon DV7000. Sanyoca-tól kérdezném, hogy a dv7000-ről változatlanul akadásmentesen lehet-e svenkelni? Továbbá van-e rajta vízszintjelző?
    Másik kérdésem, hogy tudtok-e ajánlani fejhallgatót, ami nagy mértékben kizárja a külvilág zajait?

  63. sanyoca szerint:

    Jaja, próbálgatni fogom, csak most nagyon kevés időm van. De köszi a biztatást.

  64. johny szerint:

    Szia! nekem is neheznek tunt eloszor! de bevallom nagyon megteccettt , NEM nehez!
    igaz 1 hetig tanulgattam a fontosabb lepeseket de megerte….. ugyhogy mindent bele es ne add fell…..

  65. sanyoca szerint:

    Szia johny!
    Hát bevallom őszintén, hogy nekem eléggé bonyolult, legalábbis a pinnaclehez képest. Meg aztán még nem volt olyan sok időm, hogy komolyabban belemerüljek. 🙂 De ami késik, nem múlik. 🙂

  66. johny szerint:

    szia sanyoca!!
    reg nem irtam… kiprobaltad az adobe Premiere 3-t?? hogy mukodik??

  67. sanyoca szerint:

    Uhh, na ezt jó tudni, köszi az infót. Amúgy valószínű, hogy ez amiatt van, mert a szűrő és a kamera lencse között tükröződés jött létre. Bár ennek a tükröződésnek a mértéke függ a fókusztávolságtól is.

  68. fecoka-1 szerint:

    Sajnálattal kell közölnöm, hogy a soligor UV szűrő nálam leszerepelt.
    Gyertyafény keringőt ezzel felvenni bűn. Jó jó tudom, ott igazából nem kéne de ha már egyszer felcsavarjuk akkor igazából lencevédőnek is megteszi, gondoltam mindezidáig.
    Sajnos sikerült olyan felvételt készíteni ahol az ifjú pár kezében lévő gyertya fénye olyanná vállik mintha reflektor vetítene változó irányba csíkot. 🙁

  69. gombi szerint:

    Szia
    Köszi sanyoca. Meggyőztél. Én esküvőket videózok leginkább ezért a Rode SVM mikrofonnál teszem le a voksomat.
    üdv.
    gombi

  70. sanyoca szerint:

    Szia gombi,

    A Rode VideoMic ha jól tudom mono mikrofon, csak a kimenete egy sztereó jack ami igazából egy mono elektrolit mikrofon kimenetenek a duplázása. Tehát a felvételkor a jobb és bal oldalra ugyanaz a hangkép kerül. Ennek van előnye és hátránya is. Például a Rode VideoMic akkor tökéletes választás, ha interjúztatásra használod, mert itt nem lényeg, hogy ugyanaz a hangkép a jobb és bal oldalon. Ám rossz választás, ha pl. egy zenekar (akusztikus zenekar) hangját szeretnéd rögzíteni, hiszem a sztereó hangképhez mindig kettő külön álló mikrofon kell. És a VideoMic belsejébe csak egy mikrofon található. Tehát szerintem nagyobb zenekarnál a Rode SVM a jó választás.

    A Rode SVM mikrofonban kettő különálló mikrofon található, ráadásul ugy vannak elhelyezve, hogy a fókuszpontjaik elég nagy teret képesek befogni. Tehát ha nekem kéne választani, akkor Rode SVM, mert kettő sztereó hangból egy sima szerkesztővel (pl. pinnacle) simán lehet csinálni monot, tehát az esetleges zavaró hatás, hogy az egyik oldal hangosabban szólna, azt síman ki lehet védeni egy egyszerű hangkép egymásba keverésével.

    Remélem tudtam segíteni. 😉

  71. gombi szerint:

    Üdv mindenkinek.
    A Rode VideoMic szuperkardioid elektret mikrofon jó vétel lenne? Van valakinek ilyen? Vagy inkább a Rode SVM mikrofont válasszam. Árvan azért van külömbség, de kérdés hogy megéri e.
    Köszi.
    gombi

  72. sanyoca szerint:

    Wow, nekem most nagyon színpatikus lett ez a Digitálpláza. Elég jók az áraik, és akkor még ezek szerint alkudni is lehet.
    A Hama Deffender 210 tökéletes táska, a lényeg, hogy a benne levő rekeszelválasztók tépő zárassak, így simán át lehet úgy variálni, hogy a kamera+lámpa+Rode SVM mikrofon is elférjen. Sőr ha van egy 14″ notebook-od is meg az is belefér, bár én még a 15,4″ notebook-ot is bele tudtam gyömöszölni. De aztán a kezelhetőség érdekében inkább kivettem a notit belőle. Így a táskába nekem benne van a kamera, Rode, Sony fejlámpa, kb. 15 kazi, 2 akku+töltő, kábelek, szűrő tokok. Szóval jó választás a Deffender 210.

  73. gombi szerint:

    Szia sanyoca.
    Én a Digitalplazanál rendeltem. 900e. forint lenne, de egy kicsit lehetett egyezkedni. Pontosan 871e. forint lesz, de ebben már benne van egy deffender210 táska is. Korrekt a főnök, mert azóta már hívott és a türelmemet kérte. Utolsó infó szerint augusztus közepére igérték. Állítólag hiánycikk. remélem tényleg csak ez az oka. Azt nem tudom, hogy ebbe a táskába belefér-e a kamera mellé egy RODE mikrofon, meg talán még egy lámpa. Szerinted?
    Üdv. gombi

  74. sanyoca szerint:

    Szia gombi!

    Kitartást neked, én is majdnem két hónapot vártam rá amire megjött. Amúgy honnét rendelted? Mert én az e-digitálban, de akkor még 799.900Ft-ba került, most meg majdnem mindenhol 1 millió felett van.

  75. gombi szerint:

    Üdv mindenkinek.
    Sajnos még mindig nem kaptam meg az FX-1000 kamerát, pedig már jó egy hónapja megrendeltem. Olvasgatom amiket írtok és irigyellek benneteket. Már én is szívesen beszámolnék a tapasztalatokról de ez még várat magára. Addig is nektek sok örömöt és jó felvételeket kívánok a kamerához.
    Hali.
    Gombi

  76. bmp szerint:

    Helló!

    Nekem a RODE VM az nem szériaszámmal lett regisztrálva, mivel a VM-nek nincs is 🙂
    SVM-et nem tudom, bár annyi plusz pénzért lehetne száma is, ha netán nincs 😀
    A VM-mel csak annyi a bajom néha, hogy nyekeregnek a felfüggesztő gumik, de a babaolaj (most épp ez aktuális) megoldja, de gondolom a Szilikon spray is jó lenne.
    A Pana GS500-zal nekem sem volt bajom, sem képileg, sem hangban.
    A motorzaj ismeretlen volt a felvételeben.
    A mostani Canon HV20 és HV30-asokhoz kell a RODE VM vagy SVM.
    Sőt a HV20-at először vissza is akartam vinni az edigitálba, mikor otthon kipróbáltam, és visszahallgattam a hangját. Borzasztó volt.

  77. sanyoca szerint:

    Köszi Epox! Sajna én nem találom a Rode SVM dobozát így a serial számot se tudom, na de nem baj, szerintem ha a Rode 10 évet bevállal, akkor kutya baja sem lehet. Legalábbis ebben reménykedem. 🙂

  78. Gyuszi szerint:

    Köszi szépen Epox! Én tegnap ahogy megérkezett, egy órán belül regisztráltam az SVM-et:))

  79. Epox szerint:

    Sziasztok!

    Jó látni, hogy itthon a félprofi kamerák esetében szinte csak a Rode SVM és VM típusokat ajánlja mindenki!

    Felhívnánk minden kedves Rode videós mikrofon tulajdonos figyelmét, hogy már ezen mikrofonokra is érvényes a 10éves Rode garancia (eddig a VM és SVM-re nem volt). Az igénybevétel feltétele, hogy a vásárlástól számított 1 éven belül kell a szériaszámmal regisztrálni.

    A részleteket megtaláljátok a Rode hivatalos magyar oldalán:
    http://www.rodemikrofon.hu/rode-10-eves-garancia

    Remélem még mindenki az 1 éven belül van és tud regisztrálni!

  80. Gyuszi szerint:

    Nagyon szépen köszi Sanyóca! Így már tiszta és világos minden:)

  81. sanyoca szerint:

    HPF = High Pass Filter
    Magyarra fordítva: Magas áteresztő szűrő, tehát egyszerűen ez egy mélyvágó kapcsoló. Utánanéztem, ez egész pontosan 80Hz alatt 12dB -es csillapítást csinál. Nagyon ritkán van rá szükség, csak abban az esetben, ha nagyon erős hangnyomás közelében van az ember. Én azt tapasztaltam, hogy inkább a 3kHz-7kHz az amire eléggé érzékeny, ugyanis ha pl. valaki egy nagyobbat kiabál vagy éppen elkezd valaki élesen fütyülni a mikrofon mellett, akkor az sajna beserceg. Ezt csak úgy lehet kivédeni, ha manuális módban van állítva és le van húzva 3-4 környékére a hangerő (fx1000 esetén).

  82. Gyuszi szerint:

    Kicsit visszakanyarodnék az SVM mikrofonra. Ma érkezett meg ugyanis a megrendelt „drágaságom” 🙂
    Van rajta egy HPF kapcsoló.
    Erről tudna valaki bővebb infóval szolgálni? Mit csinál a gyakorlatban ez a kapcsolás?
    előre is köszi!

  83. Gyuszi szerint:

    Össze kéne fogni páran akit érdekel és megrendelni kintről…

  84. sanyoca szerint:

    Ehh 🙂 😀 ez nagyon jó majdnem egyszerre találtuk meg, najó te gyorsabb voltál 😀

  85. Gyuszi szerint:

    No ha nem is könnyen de rátaláltam és nem is olyan drága ha „úgy” nézzük:)
    Érdemes kicsit szörfözni az oldalon, rengeteg ötletadó van:)

    http://www.bhphotovideo.com/c/product/126229-REG/Cool_Lux_MD3000_MD_3000_Light_and_Sound.html

    egy másik megoldás:

    http://www.bhphotovideo.com/c/product/303528-REG/Frezzolini_96316_FDSA_Dual_Camera_Shoe.html

    http://www.bhphotovideo.com/c/product/566498-REG/Barber_Tech_1_TO_3_1_to_3_Shoe_Adapter.html

  86. Gyuszi szerint:

    No ennek kéne még utána járni…..bárki is készítette, az nagyon ügyi volt…derítsük ki:))

  87. sanyoca szerint:

    Köszi, amúgy az én megoldásom se olcsó, mert a manfrotto 143S vakupapucs 2000Ft/db. A mennyegzo.hu fórumban fecoka-1 tett ki egy linket, ahol látható egy ilyen megoldás:

    https://blog.sanyoca.hu/wp-content/uploads/2009/07/vakupapucseloszto.jpg

    Nem tudom, hogy az ilyenfajta gyári elosztót hol lehet megvenni, mert ennek az egyik oldala magasított, ami néha jól jönne.

  88. Gyuszi szerint:

    Köszi szépen! Valami hasonlót megpróbálok én is keresni, de gratula még egyszer hozzá nagyon ötletes! 🙂
    Amúgy nekem Sony DSR-PD150-es kamerám van (2 XLR csati) és éppen nem rég beszéltem a Rode-al, hogy az SVM mikrofon esetében ami Jack dugós van e valamiféle megoldás a sztereó jel rögzítésére. Amit hozzá lehet kapni Rode VXLR átalakítót az csak monó jelként viszi be a jeleket.
    Nagyon pozitiv volt a hozzáállásuk, mert elfogadható áron ők legyártják a két XLR papa-s csatlakozót. Így adott esetben ténylegesen a két csatornán a valóságot lesz képes rögzíteni a kamera.
    A vakupapucs elosztásra vissza térve én ez idáig így oldottam meg.:

    http://kepfeltoltes.hu/view/090713/BILD0121_r_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/view/090713/BILD0122_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    egyáltalán nem olcsóbb a megoldás mielőtt valaki erre gondolna:)
    5300-ért vettem a sínt a Gaiafilmnél…

  89. sanyoca szerint:

    Szia Gyuszi!
    Az egy kiszuperált régi vakunak a vaku talp része amit 4 csavar rögzített a vakura. Az a baj, hogy nem nagyon kapható vakutalp, tehát így tudtam én is csak megoldani.
    De végül is összejött. 🙂

  90. Gyuszi szerint:

    Szia!

    Nagyon ötletes a vakupapucs elosztó. Azt hiszem jó magam is próbálkozok az összebarkácsolásával:)
    Középen ami a kamera vakupapucsára csatlakozik, azt miből készítetted (arra van felfogatva a lemzcsík, amely a manfrottó papucsokat tartja) ?

  91. sanyoca szerint:

    Sziasztok!

    Szilvia, én csak abban az esetben szoktam szélfogót használni belső térben, ha pl. valami ventilátor közelében videózom (koncertek, stb.), vagy ha huzatosabb helyen vagyok. Ám kintre mindenképpen érdemes feltenni, mert már jártam úgy, hogy ajtóból kifelé jövet a küszöbnél már a szél bele-bele fújdogált a mikrofonba és utána meg korrigálhattam a felvételt.

    Fecoka-1, dehogy van harag, sőt ma én is regisztráltam magamat a http://mennyegzo.hu oldalon.

  92. fecoka-1 szerint:

    Szia Szilvia !

    Sanyoca képei és megoldása nagyszerü ráadásul megoldás arra a problémára is, hogy felhelyezett mikrofonnal is behajtható az LCD persze ha a lámpán nem 570 es akku van akkor már nem olyan jó a helyzet 🙂
    Sanyoca utólagos engedelmével egy kis ingyenreklám jelleggel linkeltem egy képet a mennyegző.hu ra Sanya ugye nincs harag ?

    A RODE SVM mikrofonon nagyszerűen működik a hozzáadott „pamacs” ezt érdemes akár a lakodalomban is fent hagyni ugyanis hangfal közelben hatásosan csillapítja a membrán által létrehozott levegőmozgást de pl templomban és polgári szertartáson célszerü levenni ugyanis nagyon piciny mértékben ugyan de csillapitja a magas hangokat.

    Egy templomban felvett hang csodálatosan zeng visszajátszáskor is.

  93. Szilvia szerint:

    Ez több mint tökéletes és köszönöm szépen!!!
    Még egy kérdésem lenne a mikivel kapcsolatban. Találtam egy videót, ami bemutatja a mikrofon képességét:
    http://www.youtube.com/watch?v=BpBzn69_DPU

    A szélfogót ezek szerint érdemes használni zárt térben is? Ezzel kapcsolatban van-e tapasztalatod?

  94. Szilvia szerint:

    Köszönöm szépen a válaszod, időközben nem bírtam tovább és megrendeltem a mikrofont:)
    Néztem a fotókat melyen látszik a kamera a manfrottó vakupapucs elosztóval… nagyon ötletes, le a kalappal. Középen viszont nem tudom kivenni, hogy hogyan oldottad meg. Erről lenne egy közelebbi képed?

  95. sanyoca szerint:

    Szia Szilvia!
    Igen ez a probléma azoknál a mikrofonoknál jön elő, ami irányított karakterisztikájú. Az irányított karakterisztikájú mikrofonok inkább interjúztatásra való, vagy olyan helyre, ahol a hangot be kell „célozni”. A Rode SVM elég széles teret befog tehát a viszonylagos nagyobb helyzet változtatásra se annyira érzékeny és mivel nagy teret befog, így a sztereó hangképet is kiszélesíti. Emiatt lesz olyan térhatású a felvétel hangja. A lenti linken megnézheted a Rode SVM karakterisztikáját:

    http://www.rodemikrofon.hu/downloads/kezikonyv/stereovideomic_product_manual.pdf

    Összegezve mindent, én nem csalódtam a Rode-ban, nekem nagyon bevált, egyedül arra kell figyelni, hogy ha manuálisan állítod be a hangot, akkor ne legyen túlvezérelve, mert akkor a 1kHz-5kHZ környékén sercegés jöhet elő.
    Remélem tudtam segíteni.

  96. Szilvia szerint:

    Sziasztok!
    olvasgattam a hozzászólásokat és nagyon sok hasznos dolgot írtatok le.
    Én jó magam mikrofon témában szorulnék némi segítségre.
    A kamerán a gyárilag hozzáadott puskamikrofon található (sony ecm-nv1 iránymikrofon), ami nagyon jó és tökéletes ha a mikrofon irányában helyezkedik el a hangforrás. (Ám pld. egy esküvőn, amikor már tombol a buli és helyet kényszerül változtatni az ember ezzel egyetemben a hol erősödik, hol halkul a hang erőssége, attól függően merre nézz a kamera. Ez rengeteg korrigálást igényel az utómunka során és kérdésem is ez irányú lenne: Hogyan oldjátok meg ezt a problémát, már ha találkoztatok vele. A fentiekben említett Rode mikrofonok supercardioid karakterisztikájúak ezeknél nem hasonló a hangzáskép? Ezért is gondolkoztam már sokat egy másik mikrofon használatán ami kimondottan a tombolás hangulatát hivatott visszaadni, de igazából sehol nem találtam erre még megoldást. Ha ilyen téren van infótok vagy tanácsotok azt előre is köszönném szépen!

  97. sanyoca szerint:

    Hát igen Nagykanizsa messze van Budapesttől. 🙁 Szerintem garanciálisan cseréltesd ki az akkukat.
    Ja igen fecoka, nagyon jó ötletet adtál pár hozzászólással ezelőtt. Szuper dolog, ez a kiemelés sárga színre funkció a kamerában, tényleg hasznos segítség fokuszálásnál. Köszi az ötletet.

Szólj Hozzá

Ide írj valami szépet és okosat: ;)