21 márc 2009 HDR-FX1000E teszt

Végre itt van, megérkezett, amire már hónapok óta vártam és már két napja koptatom gombjait. Próbálgatom, ismerkedek vele, és a leírását bújom. Hihetetlen sok mindent tud, bár azt azért hozzátenném, hogy ilyen kategóriájú kamera nem volt még a kezeim között. Amúgy ennek a típusnak van két másik tesója, az egyik a HDR-FX7E a másik a HDR-FX1E. De ez a HDR-FX1000E talán az FX7E kicsit tovább csinosított változata. Az FX7E -hez képest ebbe már közvetlenül lehet állítani az Iris-t és ez már tudja (legalábbis ezt írták rá) a progressive scan –t is. Akit érdekel, itt megtalál mindent róla.
És akkor most jöjjön egy rövid (50sec) teszt felvétel. Ja igen, a nyers DV AVI -t nem akartam ide feltenni, mivel kb. 250MB-os. 😀 Így a vimeo -ra feltettem, ami elég sokat rontott a minőségen. 🙂 Hát ez van…







UPDATE (2009-11-17):

HDR-FX1000E magyar nyelvű használati utasítás, útmutató innét letölthető: HDR-FX1000E magyar használati utasítás, útmutató


hdr-fx1000e test from sanyoca on Vimeo.



Kövesd nyomon a válaszokat: RSS 2.0 feed-el. Esetleg szólj hozzá, vagy újra olvasd el.
431 hozzászólás
  1. fecoka-1 szerint:

    Sanyoca

    köszi szépen az ajánlatot de elhiszem és gondolom a távolság miatt nehéz lenne a kivitelezés és az a baj, hogy nem is oldaná meg a problémát.
    A kamerához kapott gyári Sony NP-F570 es akkuval semmi gond ebből gondolom, hogy nem a kamera számolórésze a hibás.
    Sokkal inkább valószinü, hogy a SWIT akksiba épített elektronika bolondult meg és mivel ebben mindenféle védelmek vannak, sajnos nem is engedi tölteni. Szóval rossz infót közöl a beépített chip. 🙁

  2. sanyoca szerint:

    Én amit az akkuk.hu oldalon vettem, azzal teljes mertekben meg vagyok elégedve. Én kettő akkut vettem, és mindegyik kb. 3x volt eddig töltve. A töltést a hozzá megvett 5000Ft -os töltővel végeztem kb. 10 óra alatt. A teljesen feltöltött akkuk a kamerába betéve 450-520 percet írta ki. Ha gondolod fecoka, akkor kölcsönadom az én akkumat, megnézed ezzel, hogy a te kamerádban mennyi percet ír ki.

  3. fecoka-1 szerint:

    Sanyoca !
    Kérdezném, neked nincsenek gondjaid az akkuval ? ( NPF-970 utángyártott )

    Azt néztem, hogy te itt vetted http://www.akkuk.hu/adgoo/AKKUINFO/Sony%20Typ%20NP-F970/1.30.2.SON.999.52

    én meg ilyent vásároltam: http://www.videopart.hu/swit_akku_s8970.htm

    Nos nekem az a gondom, hogy a kettő 8970 es akksi közül az akkuinfo az egyiknél teljes feltöltés után 190 percet ír a másiknál 380 at.
    Új korban 470 perc ről indult mindkettő.
    Használva mindeddig nagyjából 8-10 alkalommal voltak természetesen ugyanennyiszer töltve és szerintem ez azért még nagyon kevés üzemidő az emlitett jelenség bekövetkezéséhez, a memory effektus nélküliség meg külön szavatolná, hogy igazából el sem lehet rontani a töltést.

    Sajna sem a kamerával sem a hozzá vásárolt dual töltővel
    http://209.85.129.132/search?q=cache:4_ZKkOUcR7QJ:www.globalmediapro.com/dp/A02VJ9/Swit-3602F-Charger/+swit+3602f&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu
    nem tudom jobban feltölteni, vagyis feltölti kijelzés szerint maximumra de aztán a kamera mégsem ezt olvassa ki.
    A 190 percre töltött akksival nagyjából 2, 5 órát tudok felvenni.

    Azt hiszem szerviz lesz belőle de érdekelne, vajon nem találkozott senki ilyen esettel ?

  4. sanyoca szerint:

    🙂 nagyon sok ötletet adtál, mindenképpen kipróbálom ezeket a beállításokat is. Köszi!

  5. fecoka-1 szerint:

    Tudom a megszokás nagy úr és amit az ember szegény gyereke eccer a fejébe vesz abból nehezen enged mert azt hiszi úgy a jó ahogy van aztán valaki megpróbálja meggyőzni és lassan rájön, hogy a mások által régóta megtapasztalt és bevállt dolgok csak kezdetben nem esnek annyira kézről de hamar kiderül, hogy bizony jobb úgy mint ahogy mi magunk sokáig gondoltuk.
    Juj de hosszú bevezető 🙂

    Na szóval arról van szó, hogy ismételt jótanács !

    1. A White Balance beállítását menüben érdemesebb inkább kültérre tenni mert az kültéren szinte mindíg jó és ott kisebb az esély arra, hogy mindíg sikerüljön találni valami jó kis fehéret.
    Ezzel szemben beltérben ugyismindíg kell venni fehéregyensúlyt mert itt változatosabb a megvilágítás.
    Pl egy templomból kijövet viszont csak át kapcsolom és máris jó a kültér akár borus akár napos az idő.

    2. AGC korlátot érdemes max +12dB re tenni hiszen ez az az érték ami fölött szinte soha nem kell az erősítés és itt még csak kismértékü zajosodás látszik.

    3. Ez már egyénibb dolog és szemfüggő is de én pl bekapcsolom a kiemelést és sárga színre teszem ekkor a kontrasztos éleknél sárga vonalak látszódnak ami nagyon megkönnyiti kézi élességállításnál a pontos beállítást.
    Nagyon jó ez a funkció a mélységélességgel történő játszadozásnál mert a nagyon finom felbontásu kijelzőn sokkal jobban látható hol járunk éppen a focussal.

    (mellesleg sajnos néha előfordul bármely kamerával, hogy az élességet leginkább a képtartalom nagyobb hányadát kitevő területre igazitja és ekkor bizony be kell avatkozni kézi focussal. Ilyesmi előfordulhat pl amikor mondjuk az ifju pár mögötti részre áll be az autofocus)

  6. sanyoca szerint:

    Ah, engem meggyőztél, én is akadozást láttam a 25p -nél. Szóval gyorsabb mozgásnál és sötétebb felvételnél érdemes 50i használni. Köszi a tanácsot.

  7. fecoka-1 szerint:

    Bocsesz valóban 6 gombot írtál én meg jól félreértettem. 🙂
    Kipróbáltam a 25p módot de bevallom nekem valahogy nem igazán tetszik a gyorsabb mozgásoknál, iletve gyors kameramozgatásnál túlságosan akadozónak vélem az 50i vel szemben.
    Más fórumokon is feltettem a kérdést vajon melyik a jobb vagy szebb erre olyan válaszokat kaptam, hogy a progressziv rögzités a jobb de az interlaced a szebb.
    Most legyek okos.

    Szóval miután a képen látható mozgás folyamatosabb a váltottsoros felvételnél ezért én ezt használom.

  8. sanyoca szerint:

    fecoka-1 csak egy pontosítás, én is azt mondtam, hogy a 6 közül bármelyikre rá lehet állítani egyedi, pl. sokszor használatos beállításokat. 😉
    Amúgy ezt a PP4 Cinema módot én is ki fogom próbálni, köszi a jó tanácsot.

    fecoka-1 lenne viszont egy kérdésem, Te progresszív módban (25p) szoktad használni a kamerát? Vagy sima váltott soros (50i) pásztázásban?

  9. fecoka-1 szerint:

    A tartózoom alap gyári beállítása 3 !

    Egy tapasztalati jótanács a jelerősség beállításához: abban az esetben ha nagyon erős fényben pl napsütés szabadtér kell forgatni akkor én a -6 / -3 / 0 dB szoktam beállítani.
    Amikor változnak a körülmények pl templom, házasságkötő, buli helyszin akkor ezt előtte természetesen megváltoztatom 0 / +3vagy 6 / +9 dB re.

    A nagy nappali világosság esetén -6 dB mellett nem kell annyi ND szűrő sőt a Picture Profilt kiválasztom PP4 Cinema módra, ekkor még tovább sötétedik a kép és kicsit szinesebb lesz.
    Szabadtérben gyönyörű színeket produkál így.

    Sanyocát annyiban egészíteném ki, hogy nem csak a 6 os gombra lehet szabadon definiálni hanem bármelyikre a 6 közül de igazán a felső 4 / 5 / 6 os gombokra érdemes mert az 1-2-3 gombokon lévők hasznosak.

  10. sanyoca szerint:

    Szia gombi, sajna nincs magyar leírásom (sajgó miklóstól nem kaptam meg 🙁 ill. nem vette fel velem a kapcsolatot), az angolt már rongyosra olvastam, de még így is sok olyan beállítás van, amihez eddig nem is nyúltam. Többek között pl. a fenti zoom gyorsaság beállítás.

  11. sanyoca szerint:

    johny, örülök, hogy segíthettem. 😉 Amúgy ezt én se tudtam, hogy a zoom gyorsaságát is be lehet állítani, ha jól tudom, akkor az alap érték 3, bár az is lehet, hogy én is azt már állítgattam.
    Ja és tényleg örülök, hogy ez a kis csapat itt összeverődött és mindenki megosztja a tapasztalatait. Bevallom, amikor megírtam ezt a bejegyzést, akkor nem gondoltam volna, hogy ilyen sok kamerabarát fogja ezt olvasni és hogy ennyi hozzászólás lesz. 🙂

  12. gombi szerint:

    üdv.
    Köszi fecoka-1 a bíztatást. Azt hiszem rám fér, mert most anyagilag 0 állok és minden jókívánság pozitív jellegü. De azért nem bánom.
    Sanyocátol kérdezném, hogy a magyarnyelvű leírást megkaptad sajgó miklóstól? Korábban olvastam, hogy neki megvan.

  13. johny szerint:

    Szia! KOSZI szepen az faradsagot!! jol jott a segitseg! rajottem hogy nem gyari hiba az a zoom pici gomb a tetejen kézi fogantyuba épitett mert tobb szerepe van lassan zoomol es gyorsabban( EN azt tudttam)! de… NEKEM gyorsan zoomolt barhova allitottam az oldalgombot.
    Most hogy ellenoriztem a MENUT .. na ott van 1 pont ahol lehet a sebesseget allitani .. ami nallad 3-ra volt teve….De nekem pedig 8-ra ..azert nem ment lassan a zoom..
    szoval KOSZI meg 1-szer. hasznos volt szamomra!! Szia..es szerintem kerdesek azok lesznek meg boven..
    Es szuper hogy van valaki…(BLOG) ahol valaszt is kapok ..gyorsan. es remek emberek ..(haverok ha szabad mondanom) akikre lehet szamitani … SZIA..

  14. sanyoca szerint:

    Uh, hát jó. Ha netán nagyon szétállítgattad a menüt, akkor érdemes előtte egy resetet nyomni, a reset gombot az LCD panel alatti gombsoron találod meg a DISPLAY/BATT INFO gomb bal oldalán, amit egy tompa végű hegyes valamivel tudsz benyomni.

    Jelenleg nálam így van a menü beállítva:

    Kamerabeállítás:
    – foly.pászta: KI
    – Iris/Exposure: Írisz
    – Jelerő-Beáll: L=0dB, M=3dB, H=9dB
    – Agc korlátja: KI
    – Negatí AGC: BE
    – WB Beáll: Beltéri
    – AWB érzék.: Intelligens
    – AE állitás: 0
    – AE reakc. idő: Gyors
    – A. írisz korl: F11
    – Vill. Csökk: BE
    – Kontr. javító: BE
    – Ellenfény: KI
    – Reflektor: KI
    – Steadyshot: Be
    – AF segéd: BE
    – Tartózoom: 3
    – Dig. bővítő: KI
    – Úsztatás: KI
    – F.Lass.felv.: alapbeállításon van
    – Szak. Felv.: KI
    – Shot transition: alapbeállításon van
    – x.v.Color: KI
    – Színsáv: KI

    Hangbeállítás:
    – DV hangmód: 16BIT
    – Hangkorlát: BE
    – Szél: KI

    Megjel. Beáll
    – Zebra: BE, szint: 100
    – Hisztogramm: KI
    – Kiemelés: KI
    – Jelölő: KI
    – Exp.focus Típ.: 1-es típus
    – Flvadat Megj.: BE
    – Hangerőmegj.: BE
    – LCD-fényerő: alapbeállításon van
    – LCD-szín: alapbeállításon van
    – LCD-háttér: Normál
    – Ker. H. Világ.: Normál
    – Ker. Ki/Bemód: Auto
    – Betűméret: Normál
    – Hátralévő: Auto
    – Megjel. Helye: LCD Tábla

    Be-Ki fel.
    – Felv. Form.: HDV1080i
    – Komponens: 1080i/576i
    – i.Link-átal.: KI
    – TV típusa: 4:3

    Memóriabeáll.
    – Formázás: ezt csak akkor használd ha a kártyát formázod 🙂
    – Fájlszám: Folytatva
    – Új mappa: ha könyvtárat akarsz létrehozni, akkor használd
    – Felv. Mappa: 101MSDCF (ez változó, attól függ milyen márkájú kártya van benne)

    Egyebek
    – Camera prof.: ha elmentett profilod van akkor itt lehet betőlteni
    – Assign BTN: a 6 gombra lehet rádefiniálni különböző beállításokat
    – Photo/Exp.focus: F.kép
    – Órabeállítás: ez egyértelmű 🙂
    – Világidő: 0 óra
    – Language: magyar, mi más 🙂
    – Gyors felv: KI
    – Hangjelzés: KI
    – Felv. Lámpa: BE
    – Távirányító: BE

  15. johny szerint:

    Szia -sanyoca-! ma szuletett 1 nagy kerdesem – keresem ,remelem kapok valami valaszt…Erdekelne de nagyon az FX1000-nek a MENU beallitasai ami neked vannak!! tudom picit sok de jo lenne! Koszi..

  16. sanyoca szerint:

    Upsz, igazad van fecoka-1 🙂 Tehát akkor fecokának is egy nagy köszönöm, mert sok-sok tanáccsal látott el engem, illetve minket. 😉
    Amúgy valóban ezek a különbségek az FX7 és az FX1000 között. Illetve még valami, az fx1000 már tud 25p-ben felvenni. Tényleg fecoka, te használod ezt a progresszív felvétel üzemmódot? Én azt vettem észre, hogy egy icipicit villódzik a kép ebben az üzemmódban, de ez ugyebár amiatt van, mert a teljes képet szkenneli végig, és nem pedig soronként.

  17. fecoka-1 szerint:

    Na szép én meg a „mindenki” kategóriába férek csak bele 🙂

    Gombi !
    No komolyra forditva a szót ne bánd, hogy nem FX7 et vettél.
    Igazából az ár az ami fontos lehet, de azért azt biztos láttad, hogy az FX7 10 mm el kisebb lencsét tartalmaz (62mm)
    A látószög sokkal kisebb 29.5 helyett 37.4 mm.
    A képérzékelő nem 1/3 hanem csak 1/4 „.

    Ha válltámasz nélkül használnád akkor előny lehetne a kisebb súly.

    Gratulálok, jó döntés volt és üdvözlet az FX1000 táborban 🙂

  18. sanyoca szerint:

    Szia gombi! Örülök, hogy a bejegyzésemmel tudtam segíteni a kameraválasztásban.
    Nagyon jó kamera az FX7 is, csak az egy korábbi változat, amin talán nincs ennyi minden állítási lehetőség mint az FX1000 -n. Minden kérdést továbbra is szívesen várok. És itt köszönném meg Robinak és johnynak is a segítségüket és persze mindenkinek, akik ide kommenteltek. 🙂

  19. gombi szerint:

    Üdvözlök mindenkit, főként sanyócát. Hamarosan én is boldog tulajdonosa leszek egy Sony FX-1000 típusú kamerának. Csak még egy kicsit várat magára a drágám. Sokat vaciláltam az FX7 és ez között de talán a sanyóca oldalát olvasva döntöttem így. Bár robertnél érdeklődtem az FX7 után amit ő dicsért, de itt az oldalon olvasott tesztek meggyőztek és így az Fx1000-t választottam. De biztos vagyok benne, hogy nekem is lesznek kérdéseim, ezért kérek mindenkit, hogy segítsen majd. Az már biztos, hogy magyarnyelvű leírás nincs a géphez, tehát ha valaki tud leírást szerezni megköszönném.
    Ha bármiben tudok segíteni csak szóljatok.
    Köszi. Sziasztok

  20. sanyoca szerint:

    Igen, ha legjobb minőségbe akarod kiírni, akkor a pinnacle lemezre írásnál .vob formátumban kb. 1óra 6perc fél rá egy dvd lemezre, Ha automatikus minőségre teszed, akkor én 85%-nál jobban nem merem levinni a minőséget. Mert ha pl. 85% alá leveszed, akkor ráfér egy dvd-re akár 1óra 20perc is vagy még több is, de a minősége már érezhetően romlik. Főleg a fekete részeknél, ott kezd elsőként kockázódni. Amondó vagyok, hogy csinálj próba felvételeket, és akkor sok mindenre megtalálod a választ, de bármi kérdésed lenne, én szívesen segítek. 😉

  21. johny szerint:

    Koszi az infokat!!!! akkor 1 ora video 4.7 Gb dvd-re megy ra….

  22. sanyoca szerint:

    Igen a Pinnacle-t használom, kb. 1 órányi videó 12GB aztán amikor megszerkesztem vagy megvágom a videót, akkor meg dvd formátumba írom ki, tehát .vob kiterjesztése lesz ami megfelel az mpeg2 formátumnak. Számomra a bluray egyenlőre igen borsos áron van.
    A konvertálást is pinnaclevel csinálom, egyszerűen rámegyek a film készítésre fülre, ott kiválasztom hogy lemez és legjobb minőség vagy automatikus minőség, és már el is kezdi a renderelést ami kb. 40-50 perc vagy több is lehet. Igazából minél erősebb géped van annál gyorsabban kész van.

  23. johny szerint:

    Te a Pinnacle progit hasznalod a gepretevesre?? es ami fontos az lenne hogy MENNYIT foglal el a video? 60 perc anyag mennyi Gb?? rater 1 sima dvd-re masfel ora film?? es vob-ban irod ki dvd-re?mert a blu-ray lemez+player az nagyon draga es nem nagyon veszik meg foleg falun…
    Az m2v formatumot azt bizony atkel konvertalni vob-ban hogy az asztali dvd lejaccon mennyen…mivel konvertalod?? na ennyi jutott eszembe…lesz meg bizonyara….kerdesem..
    Koszi….

  24. sanyoca szerint:

    Csak a DV formátum tudja az SP/LP formátumot, ha HDV-be van kapcsolva, akkor csak SP-ben lehet a felvétel.
    Amikor a kaziról a gépre viszed át a videót, akkor meg a legjobb minőséget érdemes kiválasztani, főleg akkor, ha van elég HDD a gépbe. A Pinnacle például külön menti el a hangot .wav formátumba és külön menti a videót .m2v formátumba. Az mpg2 igazából dvd minőségbe tud csak, bár ezt még nem próbáltam.

  25. johny szerint:

    szia! meg valamit elfelejtettem.. ok ertem a 16:9 keparanyt….. es LP-ben lehet venni? tudod tobb megy a kazira,…vagy csak kizaroan SP -be kell.?? ….. de mikor a kazirol gepre teszed … mpeg2-be veszed le?? vagy AVI-ba? mert en a Pinnacle 12-t hasznalom es mpg2-be veszem mert 1reszt kissebb az anyag sokkal.,… pl.avi-ba nagy merevlemez kell ….nekem erre nincsen gondom vele mert van kb. 2 Tb , kb. 8 HDD. de megis mpg2-be szeretem csinalni …Koszi…

  26. sanyoca szerint:

    Én nagyon szeretem a EOS 450D gépet és a hozzá adott kit objektív is szuper. Igazából szerintem ha valaki egy komolyabb gépet akar venni, akkor tükörreflexes gép ami számításba jöhet, ebből meg a két vezető márka a Canon és az Nikon. De fényképezővel kapcsolatban lenne még kérdésed, akkor ehhez a bejegyzésemhez kommentelj: https://blog.sanyoca.hu/?p=491
    Köszi, 😉

  27. sanyoca szerint:

    Szia Johny! Én a sima MiniDV kazira is HDV formátumban veszek fel, a kamera menüjében ilyenkor ki kell választani a 1080i módot. A HDV formátum csak 16:9 képarányú lehet, ez azt jelenti, hogy ha egy sima tv-n 4:3 képarányún visszanézed a felvételt, akkor fent és lent lesz egy fekete csík, de ez szerintem nem zavaró, ugyanis a filmek többsége is már ilyen formátumú.

    Egyenlőre még nem volt időm beleásni magam a CS3-ba, de ami késik nem múlik 😉

  28. johny szerint:

    Na ujra itt.. A CANON eos 450 mien gep hogy viselkedik ?? lattam a kepeket amit csinaltal vele …..mert kikellene cserejjem az enyemet a Fuji S9600-ast 9 Mpixel . csak most sajnos semmi penz nincsen….sajna..
    En 1 Nikon D300-ra gondoltam 12 Mpix., de volt mar nallam 1 Canon eos 350 is 8 Mpix.

  29. johny szerint:

    Szia!! Sanyoca!! meg eszembe.. jutott valami kerdes.. te hogy szoktal felvenni sima minidvd Panas.. kazira?? siman DV vagy HDV??
    A dv kazira az 16:9 -es -en kivul kell meg valamit alitani az FX-en?? esetleg HD..?vagy nem muszaj. Koszi..

    Ja es hogy boldogulsz az Adobe Premiere-l a CS3-all??

  30. […] felújítás, végre befejeztem Népszerű PostjaimHDR-FX1000E teszt (196)Használt Akai mobil klíma eladó (76)MLG Ballagás, Dunaföldvár (47)CANON EOS 450D […]

  31. fecoka-1 szerint:

    Az FX1000E kézi fogantyuba épitett zoom gombnak több üzemmódja van. A mellette oldalt található kis kapcsolóval állítható lassu illetve gyors állásba vagy kikapcsolható. Ez a zoomgomb nem dinamikus hanem állandó sebességgel müködteti a zoom motort.
    Próbáld rendesen átkapcsolni hátha az a bibi. Ha nem akkor szervíz.
    Nálam működik mindhárom állás. Nem kell állítani a menüben semmit.

  32. johny szerint:

    Meg valami. a zoom gomb az FX tetejen az lassabban nem zoomol? mert ha allitom az oldal gombot ugyanugy megy semmi kulombseg nincsen.. vagy van valami bealitas a menuben?? mert a VX2100-nel ott megy lassan es normal modban az a zoom bigyusz a tetejen. Koszi..

  33. johny szerint:

    Szia …Fecoka.! a mikrofonom az Panasonic es lehet rajta allitani mono vagy sztereo es wind –a szel zajcsokkento.. hasznaltam a GS 500-nal is. Az igaz egszer volt 1 percig hogy nem kapcsoltam be a kulsomikrofont de szerencsemre nem volt fontos amit felvettem ugyhogy kivagtam azt a reszt.
    Es koszi a tippeket ..

  34. fecoka-1 szerint:

    Annyit még elmondanék, hogy én nemcsak akkor használom a manuális hangerő szabályozást ha a Rode SVM van rajta, hanem a saját beépített mikrofon is így üzemel.
    Sokkal jobb így a hang 3-4-5 ös állásnál. Nincs felesleges felerősítés csendesebb részeknél de a durva visszaszabályozás is elmarad.
    Megmarad viszont a dinamika. Így akkor sincs gond, ha esetleg picit halkabb lesz a felvétel, mert utómunkánál lazán korrigálható a hangerő, ha viszont egy automatika által összevissza erősitett/halkitott felvételből utólag eléggé nehéz már kiszedni pl a néma csend idején felerősödő sistergést.
    1 dolog viszont lényeges,,,,, legyen bekapcsolva a mikrofon !!!!!

  35. fecoka-1 szerint:

    Szia Johny !

    Nem igazán értem hol tudod vagy akarod mono vagy stereo -ra kapcsolni a mikrofont ?
    A kamera menüjére gondolsz ?
    Vagy olyan mikrofonod van ?
    Én is 2 évig videóztam Pana GS500 al. No annak a mikrofonjával sohasem volt gond. Az valami hihetetlenül pazar automatikával készült kamera. Teljesen mindegy volt neki akár a kicsi akár a nagy hangerő, az egyszerüen nem vezérlődött túl. Ott ismeretlen volt a rossz hang.

  36. sanyoca szerint:

    Szia Johny! Hát én se vagyok túlzottan tapasztaltabb 🙂 Én a következőt javaslom. Szerintem az a Panasonic mikrofon is tökéletes, én úgy használnám, hogy ha pl. lagziban használod, akkor mindenképpen sztereóban érdemes. Sztereóban szebb a hang, nagyobb az élmény. 🙂 Monóban csak akkor kell használnod, ha pl. interjúztatást csinálsz. Mert ott nem lényeg, hogy a hangsáv jobb és bal oldalán is ugyanaz a hangkép jelenik meg. A sztereó esetén a hangsáv jobb és bal oldalán más-más hangkép van, ezért hívják sztereónak.
    És még valami, érdemes fecoka-1 tanácsát megfogadni, tehát manuálisra állítani ha kulső mikrofon van rajta, kb. 4-5 -re feltekerni és bekapcsolni hozzá az automatikus audió limit-et. Ez arra szolgál, ha hirtelen nagy hangerő van, akkor ott limitálja a hangerőt.

  37. Johny szerint:

    Szia! mivel joval tapasztaltabb vagy nallam .. elmondanad hogy jobb hasznalni a kulso mikrofont?? monoban vagy strereo-ban?? bevallom mar elegem van a sok tesztekboll! Nekem Panasonic GS500-as volt , 3CCD , na ott az volt a jo hogy semmire se kellet odafigyelnem csak hogy belegyen kapcsolva.Most jo nagyot ugrottam kamera teren. GS 500 es FX 1000.Koszi..

  38. sanyoca szerint:

    johny, amit küldtél linket az torrentes? Én nem használok ill. nem használtam ilyet. Nem tudnád valahova feltölteni? Vagy kérlek írj nekem egy levelet és akkor megbeszéljük, hogy miként tudnám ezt tőled beszerezni. 🙂
    E-mail címem itt: https://blog.sanyoca.hu/?page_id=2

  39. sanyoca szerint:

    Bevallom, hogy nálam egy alap moraj hallatszik még a Rode SVM mikrofonnál is, bár ez annyira minimális, hogy csak fülhallgatóval hallható. Sokat javított a dolgon, ha a vakupapucs alá szigetelőszalagot tettem. Illetve én gumilapokat szereltem a tartókonzol vakupapucsai alá.

  40. fecoka-1 szerint:

    A belső saját mikrofonnal nálam is ugyanez a helyzet.
    A rode SVM ezt is kitűnően távol tartja bár az igazsághoz tartozik, hogy ez a lakodalom nagy zűrzavarában már egyáltalán nem hallatszik a beépített mikivel sem.

  41. johny szerint:

    Szia! nallam picit hallacik a zoom motor zaja.pedig uj a kamera ,,ha hirtelen razoomolok valamire, ha lassan akkor nem!! nalad is ??Koszi. Es az adobe premiere-t innet leszedheted http://www.mininova.org/search/adobe%2Bpremiere/7

  42. sanyoca szerint:

    Javítottam a blogomban a hozzászólások megjelenítésének darabszámát, most már 100 comment kifér egy lapra. Azért nem semmi, hogy már lassan 60 comment van ehhez a bejegyzéshez.

  43. fecoka-1 szerint:

    Bocsi nem figyeltem, hogy már a második oldal is kezd telni ezért küldtem kétszer ugyanarra a választ.

    HDV ben lett felvéve és a vimeón így is van fent de nyilván némi vesztességgel hiszen kezelhető méretre kellett tömöríteni.

    Normál Panasonic kazettára készült.

  44. fecoka-1 szerint:

    Az általad említett templomos úsztatás autóból készült.
    Sajnos picit látszik is a visszatükröződés a szélvédőről.

  45. fecoka-1 szerint:

    Örülök, hogy tetszik a videó bár ez csak egy gyors munka.
    Kérdésedre a templom usztatás egyszerü felvétel autóból. Sajna picit látszik is a szélvédőről visszaverődő fény.

    Glidecam ra sajna nincs pénzem, de azt hiszem ha lenne akkor is inkább egy Citidisket vennék 🙂

  46. sanyoca szerint:

    fecoka-1 meg egy kérdésem lenne:
    A vimeo oldalra feltöltött videódban az 5.sec -nál van az a templomos rész, ahol a fenyőfa mögül előbújik a templom. Azt a részt valami steadycam -el lett megoldva? Mármint a felvételkor az volt használva? Mert tökéletes, meg se moccan a kamera, szinte úszik. Nagyon jó!

  47. sanyoca szerint:

    Sima Panasonic miniDV kazira is tud felvenni HDV-ben és szerintem ha a nyersanyagot így is dvd-re írod ki, akkor ez az olcsóbb kazis megoldás a legkifizetődőbb. Bár az okosok azt mondják, hogy HDV kazira felvett anyag sokkal szebb képet produkál. Én kipróbáltam, de nem láttam különbséget, legalábbis a számítógép monitorján nem volt különbség. Aztán lehet, hogy ha mondjuk egy Full HD -s plazmatv -n néztem volna HDMI csatlakozón keresztül vagy bluray lemezről, akkor már látnám a különbséget. De nekem egyik sincs 🙂

  48. johny szerint:

    Meg mardt 1 jo kerdesem.. sima mini DV kazettara lehet venni HDV formatumba vagy muszaj azt a draga kazit megvenni?? Hallottam hogy megy arra is.. en Panasonic kazit hasznalok mini DV. koszi..

  49. sanyoca szerint:

    fecoka-1 minden elismerésem a tiéd. Nagyon jó lett a film. Látszik, hogy nem most csináltál ilyet először. 🙂 Gratulálok!

  50. johny szerint:

    Gratulalok a videohoz nagyon szuper <> HD-ben van vagy csak sima DV…gondolom Canopussal csinaltad.. vagy nem??en a Premier-t hasznalom. de probalkozom minden mas progival is..

  51. fecoka-1 szerint:

    No összevágtam gyorsan egy videót.
    Sajnos elrontottam az aláírásnál az átúsztatással. A végleges változatban ott elsötétedés van.
    Gondolom ezen kívül is akadnak benne hibák hiszen amatőr vagyok de majd a nagyok kiokosítanak vajon mit kéne másként 🙂

    http://www

  52. sanyoca szerint:

    Szia fecoka-1, örülök, hogy újra itt!
    Igen, az LCD is bezárható, szóval jól szuperál a tartó. Igen a mikeofon is szuper, bár nekem a -10dB kapcsolót nem kellet még használnom.
    Sajnos nekem még a premiert nem sikerült beszereznem, a canopusról sok jót hallottam, de még nem volt szerencsém hozzá. A HD videók szerkesztéséhez valóban erõs gép kell. 🙂

  53. fecoka-1 szerint:

    Újra itt vagyok 🙂

    A dupla vakupapucsos tartó nagyon szuper ötlet. Gratulálok és asszem ellopom a licencet 🙂

    Ahogy nézem, így az LCD is bezárható.

    Gyűlnek a tapasztalatok. Gratulálok az SVM-hez is. Ugye nem volt rossz választás ?
    Én már nagyon megszerettem. Most már kizárólag manuális beállítással dolgozom.
    A mikrofonon minden kikapcsolva a kamera audió menüben meg bekapcsolom a limitálást.
    Ez ugyanis manuális módban csakis a hirtelen túlvezérléseket csillapítja.

    Ilyenkor automatikus erősités nincs !

    Nagyobb hangerőnél kb 3 as állás a jó amúgy max 5-ös.

    Szerkesztő programokról csak annyit, hogy akár a pinnacle akár a video magix sajnoa meglehetősen gagyi programok.
    Előnyük az egyszerü kezelhetőség és az olcsóság.
    Ha valaki látott már Premierrel renderelt dvd-t és ugyanezt az anyagot pinnaclevel akkor tudja ég és föld a különbség.

    Aztán tessék megnézni pl egy 10%-os lassitást mondjuk pinnacle vel és ugyanezt canopus 5 el.

    Nos ha valaki látott már csodás lassitott de ennek ellenére nem akadozó felvételt akkor azt biztosan Canopussal csinálták.

    A különböző programok által elkövetett konverziók, renderelések időigényét csak kismértékben határozza meg maga a program, bár a canopus itt is verhetetlen, ennek ellenére a PC konfiguráció dönt el mindenféle sebességet.
    Kell kb 4 giga RAM és legalább egy E7400 core2 duo vagy 3 gigás dual core illetve akinek pénztárcája bírja egy i7 🙂

  54. sanyoca szerint:

    Azt a valamit én csináltam rá. 🙂 Vettem az obi -ban egy lapos alu profilt (asszem csak 1m-es darabba kapható) abból levágtam egy kb. 10-11cm-es darabot, majd az aljára felcsavaroztam egy kiszuperált vakunak a papucsát, a tetejére meg két darab manfrotto 143S vakupapucsot csavaroztam. Így lett egy olyan tartó konzolom, amire egyszerre rá tudom tenni a lámpát és a mikrofont is (ha szükséges, bár a lámpát ritkán használom mert a kamerának nagyon jó érzékeny a cmos lapkája). Ami még extra benne, az az, hogy minden vakupapucs (alsó és a két felsőre) alá tettem egy gumilapot, így a mikrofonba nem hallatszik bele az a nagyon kicsi kamera szalag mechanikai zúgása se.

    A manfrotto 143S én itt vettem meg:
    http://www.edigital.hu/Kiegeszito/Manfrotto_143S_vakupapucs-p44372.html

  55. johny szerint:

    Az Adobe Premiere-t a netrol szedtem le es nagyon jol mukodik mar regota hasznalom es nagyon teccik. na persze az Pinnacle 11 meg a 12 se rosz. En a Pinnacle-val rakom kazirol a gepre az anyagot . A film elejet azt pedig Adobe Premierrel csinalok kis elozetest.
    1 jo kerdes… HONNET szerezted be azt a valamit amin a mikrofon van, ha jol lattam a kepen 2 dolgot lehet ra tenni …lampat es mikrofont … az nagyon kellene nekem… es mennyi volt??? Koszi .

  56. […] sanyoca – HDR-FX1000E tesztjohny – HDR-FX1000E tesztjohny – HDR-FX1000E tesztsanyoca – MVN100 Mikrofon szettsanyoca – […]

  57. sanyoca szerint:

    Én Pinnacle Studio Ultimate 12 használom, de a Adobe Premier is nagyon jó, sőt talán ez a legjobb. Sajna nekem még nem sikerült beszereznem az Adobe Premier -t. Amúgy meg, ha valaki egy szép és egyszer videót szeretne csinálni és nem akarja túl sok effektel teletenni a filmet, akkor neki a Pinnacle -t ajánlom, ami ráadásul magyar nyelven is elérhető.
    A Magix Movie Studio -t nem ismerem, de szerintem egy kategória lehet a Pinnacle -vel.

  58. johny szerint:

    Meg valami .. mifele progit hasznalsz amiben efektek vannak na meg vob-formatumba konvertalni az anyagot(filmet)… es gyors is mert nincsen kedvem 1 napig varni mig megcsinajja a videoanyagot..
    En az Adobe Premiere-t hasznalom meg a Pinnacle 11 vagy 12. de ma talaltam 1 masikat Magix Movie Studio.

  59. johny szerint:

    Koszi az infokat!! igy nez ki a mikrofon http://digital.webshop.hu/panasonic-vw-vms2e-kamera-sztereo-mikrofon

  60. sanyoca szerint:

    Magyar használati utasítást egyenlőre én se tudtam beszerezni, de talán nem is kell. Egy kis idővel szépen mindent ki lehet tapasztalni. 🙂 De amúgy a hozzászólásokat ha végigolvasod, akkor nagyon sok kérdésre megtalálod a választ.

    Panasonic vw-vms2e mikrofont nem ismerem, de szívesen kipróbálnám, tetszik, hogy lehet mono-ba átkapcsolni. Nagyon hasznos tud lenni, ahol pl. az egyik oldalról jobban jön a hang.

    FX1000 nem akarom Isteníteni, de nekem nagyon bevált. Bár hozzáteszem, hogy ilyen nagyságrendű kamerával még nem dolgoztam. A gyűrűk nagyon jók rajta, de szerintem az ember a fókusz és az írisz gyűrűkön kívül mást nem tekerget rajta, mert a zoom gyűrű helyett én jobban szeretem a nagy gombot nyomkodni. 🙂

    Elérkeztünk a HDV részhez. Ezt a nagy lehetőséget mindenképpen ki kell aknázni. Tehát érdemes 16:9 felbontásba felvenni vele, ugyanis annak egyből nagyobb a felbontása (1440×1080). Tehát 16:9 -ben 1440×1080, míg 4:3-ban 720×576. A különbség szemmel látható, még akkor is, ha utána dvd-re írod ki. A legjobb persze ha bluray lemezre van kiírva, de annak egyenlőre elég borsos ára van, és csak Full HD tv-knél látható a különbség. Bevallom nekem nincs se HD ready se Full HD tv, de azon tűéles felvételt lehetne látni ha a kamera felvétele is 16:9-re van állítva.

    Az FX1000-hez érdemes beruházni egy válltámaszt, Én egy Balogh válltámaszt használok hozzá, de akár csinálni is lehet (lsd. fentebb lévő fecoka-1 hozzászólását nagyon ügyesen megbarkácsolta)

    Gain arra jó, hogy a videó jelet erősségét lehessen állítani. Az FX1000 -6dB és +21dB értékek között van erre mód. Ám itt hívnám fel a figyelmedet arra, hogy +9dB fölé nemigen érdemes menni, mert zajosodhat a felvétel. Jah, és ezt a szuper jó tulajdonságát manuális módba lehet elérni, ha a gain nyomógomb alatti fényes kapcsolóra rádefiniálod az értékeket. Ugyanis autó módba pl. a -6dB nem is tudja vagy én még nem láttam ezt. 🙂

    Irisz gyűrű is hasznos tud lenni, de csak manuális módban. Ezzel lehet állítani a felvétel mélység élességét. Hiszen így van játék lehetőség a shutter speed (zársebesség) értékekkel. Tehát ha feljebb teszem a zársebesség értékét (pl. 300 vagy 425-re)akkor az írisz jobban kinyithatom tehát F1.6 értékre is akár és így a távoli részek elhomályosodnak a közeliek meg maradnak élesek, és ha a zársebességet lejjebb viszem (pl. 50-re) akkor az íriszt tekerhetem fel pl. f8 értékre, akkor meg a távoli részek is élesek lesznek.

    ND filter mint ahogy a nevében is benne van ez egy szűrő, a fény 1/4, 1/16, 1/64 részét engedi be a cmos érzékelő lapkára. Ez teljesen szín semleges, tehát a WB (fehér egyensúly) értékeket nem tolja el ám lehetőséget ad, hogy ne keljen a zársebesség és az írisz folyamatos arányban tartásához. Manuális módban van nagyobb értelme, ugyanis autó módban való átváltásánál egyből állítja utána a többi értéket is (shutter speed, iris, gain) Tehát az ND filter bekapcsolása csak nagyon fényes felvételnél érdemes. Amúgy meg az FX1000 jelzi, ha kéri ezt az ND filtert. Ugyanis ilyenkor el kezd villogni az ND1 1/4 vagy az ND2 1/16 esetleg az ND3 1/64 a kijelzőn.

    Zebra gomb nagyon nagyon hasznos. Ez csak a kamera kijelzőin jelenik meg, azokat a részeket mutatja ahol túl nagy a fény. Ugyanis a felvétel bizonyos részein megjelenő zebrásodás egyből elárulja nekünk, hogy ott bizony felvétel „beégés” lehet. Főként reflektor megvilágításnál sötét háttérnél jelenik meg. Megszüntetéséhez shutter speed iris és gain értékek állításával lehetséges.

    Nah asszem minden kérdésedre válaszoltam 🙂

  61. johny szerint:

    Meg valami.. Magyar hasznalatit hol talalok a neten?? mert az angol ami van hozza nagyon keveset segit az allitasban… Nekem van 1 mikrofonom Panasonic vw-vms2e ami tud mono-ban es stereo-ban venni +van meg wint cut is rajta. szerintem ez is megteszi az ovet!! 1 db aku megy bele AAA.
    A mikrofont Panasonig GS500-as kamerara vettem 1 eve, persze a kamerat eladtam mar es vettem SonyVX2100-ast amit meg nem probaltam ki de mar el is adtam es megvettem az FX 1000-est mert nagyon teccet az a sok gyuru rajta fokusz, zoom, irisz. meg persze HDV amit nem igen fogok hasznalni ..meg.. mert nem kerik lagzikra .
    Meg sokat kell tesztelnem az FX1000 hogy dolgozhassak vele…es a sujjat megszoknom mert azert eleg nehez ha sokat kell kezben tartani..pl.templomi eskuvo ha persze mindent lekell kapni mert ugy kerik..
    A gain meg irisszel nem nagyon boldogulok, na meg a ND Filter-t azert nem nagyon szeretem mert mindig megkell alitani a filmezest hogy azt behuzhassam ha keri a kanera, mert ha nem az belehallacikk az a kattanas..
    Meg valami van rajta az a ZEBRA gomb az mire jo?? bekapcsolaskor ahol feher minden csikosan laccik , es nagyon Gyozis a kep……..

  62. sanyoca szerint:

    johny,

    igen ez valóban így van. Ha autó módban van a hang, akkor hiába van kikapcsolva az audió limit, mégis leveszi a hangerőt és ez akkor is így van, amikor külső mikrofont csatlakoztatsz rá. Ez akkor tud bosszantó lenni, amikor mondjuk egy előadás után elkezd tapsolni a közönség, és a hangerőt elkezdi húzogatni.
    Én a következőt javaslom: Mindig manuál módban legyen a hang, és olyan 5-ös környékére állítsad be. Illetve kapcsold ki az audió limitet és kapcsold be a hangerő kijelzőt, ugyanis ha nagyon kiugrik, akkor egyből le kell tekerned, mert a limit kikapcsolása miatt a nagy hangerő torzulást okozhat. És fontos, hogy a fülhallgatóval folyamatosan ellenőrizd 🙂 tehát az mindig legyen a füledben.
    Nekem egy Rode SVM külső mikrofonom van, ami nagyon szép hangképpel rendelkezik, de ott aztán mindenre oda kell figyelni, ugyanis nagyon érzékeny. Én a mélyvágót be szoktam kapcsolni a mikrofonon, mert akkor nem kell annyira figyelni a hangerőt sem.

  63. johny szerint:

    Sziasztok! nekem is van fx1000-es kamera de van 1 gondom ..ha kaphatnek 1 kis segitseget!! a hanggal vagyok bajban… hirtelen eros hangnal pl.tapsolas ..lehalkul a hang (fulhalgatoval probaltam)…. manualis modban nem tortenik meg..
    Valami allitas van e?? koszonom..

  64. sanyoca szerint:

    Én meg vagyok elégedve a kamerával. Amit szerintem érdemes rátenni, az egy mikrofon, ugyanis a beépített elég zajos tud lenni szeles időben.
    Jah és a kamera alján Made in Japan van. 😉

  65. gyula szerint:

    Ja, még valami. Hol pakolták össze a készüléket? Made in Japan?

  66. gyula szerint:

    sanyoca!
    Köszönöm az infót. Úgy néz ki, hogy a variózás közbeni manuális fókusz miatt a SONY mellett döntök. CANON XH A1 állítólag nem tud ilyet. Amúgy továbbra is meg vagy elégedve az FX1000E-vel? Ha észrevettél használat közben valami negatívumot, légyszi írd le.

  67. sanyoca szerint:

    Szia Gyula!
    Igen zoomolás közben is lehet manuálisan fókuszt állítani. Igen a hangerő (jobb és bal csatorna) erőssége is látszódik felvétel közben az LCD-n. Viszont én nem tudok mondani neked semmit a CANON XH A1 -ről, olyan még nem volt a kezemben.

  68. fecoka-1 szerint:

    ehhhhhhh jónak tűnt Sajgó Miki ajánlata de úgy látom nem lesz belőle semmi 🙁

  69. gyula szerint:

    Sziasztok!
    Legyen szíves mondja meg valaki FX1000E tulajdonos, hogy zoomolás közben tud-e manuálisan fókuszt állítani és a hangszint kivezérlése látszik-e felvétel közben az LCD-n. Jövő hónapban készülök venni új, komolyabb kamerát. SONY FX1000E és CANON XH A1 a két jelölt. Nehéz a döntés. Segíthetnétek benne 🙂

  70. fecoka-1 szerint:

    „Amúgy meg: miazhogyazFX1000esmagyarmenüs???? ”

    Ez annyit jelent, hogy a menü/ language beállításoknál kiválasztható a MAGYAR nyelv és akkortól kezdve a menüben minden magyarul jelenik meg.

    Sajgó Miklós ! Én is nagyon megköszönném ha el tudnád juttatni valahogy. Ebben az esetben vállalom, hogy bescannelem és Csinálok belőle egy pdf formátumot ami már könnyedén küldhető.

    Sanyoca !

    Első nekifutásra azért mondtam, hogy talán a mono rode mellett döntenék, mert szertartásokon nagyon klasz a hangzása, viszont a lakodalomnál már néha zavaró tud lenni, hogy amikor fordulsz az nagyon hallatszik az oldalak erősebb gyengébb jelszintjéből.

    Mint említettem elszúrtam a menüben szélzaj bekapcsolásával a mélyhangokat de szerencsére javítható a dolog, viszont a fülhallgató nem jó megoldás mert hangos zenénél sajnos nem lehet tudni mikor hallod a valóságot és mikor a felvett hangot.
    Van egy meglehetősen komoly Koss fejhallgatóm ami nagyon jól zár és szigetel, de még ezzel sem tudom nagy hangerőnél eldönteni, mit hallok. 🙂

  71. robert szerint:

    Amikor megkaptam az FX7-et, nem volt hozzá magyar nyelvű könyv. Felhívtam a Sony-t, ahol egy nem túl szakértő hölgy segítségével, valami horvát (vagy szerb?!) honlapon kötöttem ki, ahol aztán felhasználónév, jelszó, sok könyvtár, stb, és ott volt egy csomó sony cucc kézikönyve mindenféle nyelven PDF formátumban. Érdekes, hogy a Sony hivatalos oldalán is csak pár nyelven van fenn, magyarul nem…
    A poén az egészben az, hogy miután meglett PDF-ben, rájöttem, hogy mégis csak adtak, de CDn. 😀 lol 😀
    Sztem próbáld meg őket felhívni, de előtte igyál kávét vagy nemtom, mert nagyon fárasztó volt – nálam legalábbis.
    Amúgy meg: miazhogyazFX1000esmagyarmenüs???? 🙂

  72. sanyoca szerint:

    Szia Miklós!
    Azt nagyon megköszönnénk! Ez akkor teljes magyar használati utasítás? Miként tudnád eljuttatni nekem?
    Elérhetôségemet megtalálod a blogom fejléc alatti résznél „Bemutatkozás” fül alatt.
    Köszi

  73. sajgo miklos szerint:

    Sziasztok , olvasom amiket irtok az fx1000 rol , hat minden szep es jo, olvasom hogy nincsen nektek magyar leiras , en tudok segiteni nekem Kecskemeten az AVLAND SONY CENTER-ben a fonok jo baratom es o le fenymasolta , ha valakinek kell megoldhato….
    udv miklos…

  74. sanyoca szerint:

    fecoka-1, lenne egy kérdésem. 🙂

    Pár hozzászólással előrébb írtad, hogy ha most vennél mikrofont, akkor te a Rode VideoMic vennéd. Viszont ez igazából riporterezésre jó, mert ott nem a sztereó hatás a lényeges, hanem a tiszta és zajmentes hangkép. Tehát ha valaki koncert felvételeket csinál, oda a Rode SVM mikrofon a tökéletes, ami neked is van. Tehát akkor ha én pl. esküvőzésre fogom használni a Rode SVM mikrofont, akkor az jó választás, igaz?

    De ettől függetlenül, nagyon megköszönném, ha mikrofonról tennél fel teszt felvételt.

    Ja és még valami, szerintem nagyon ajánlott kamerázás közbe egy fülhallgatót bedigni a kamera hátuljába és így egyből lehet hallani, hogy pl. kell e bármilyen dB csillapítás vagy nem.

  75. fecoka-1 szerint:

    hamarosan teszek fel teszt műsort ami nagyon erős szélben készült pamaccsal 🙂

  76. fecoka-1 szerint:

    Sziasztok !

    FX1000 nél az ND 1/64 már sajnos láthatóan fátyolossá teszi a felvételt, tehát ez kizárólag nagyon erős napsütésnél ajánlott. Borusabb időben NEM !
    Erős fénynél egyébként jó dolog lehet, ha a gain kapcsolóhoz hozzárendeljük a -6dB-t.
    Ez kizárólag manuális módban lehetséges ugyanis a negativ gain engedélyezésekor max -3dB ig megy le az erősités, viszont kézzel a -6 is kapcsolható.

    Amit pici problémának látok, hogy az LCD még fényerős beállításnál is kicsit sötétebb képet mutat a valóságosnál.

    A rode SVM csodálatos hangu mikrofon. Sajnos elkövettem egy olyan bakit, hogy miután egy korábbi alkalommal amikor a zenekar túlságosan nagy hangerővel játszott, bizony a közelebbi felvételeknél túlvezérlődött a felvétel és az erős beütéseknél reszelős lett a végeredmény.
    Aztán gondoltam egy nagyot és nemcsak a szélfogó „pamacsot” tettem fel hanem bekapcsoltam a kamera menüben a szélzaj szűrést is.
    No ezt nem kellett volna, mert így gyakorlatilag eltünt a mélyhang.
    Nagy hangerőnél egyedül a mikrofon -10dB bekapcsolása lehet megoldás, illetve hangfal közelében ahol még nagy a levegőmozgás, esetleg a „pamacs”.

    A menüben van egy korlátozó lehetőség is (audio limiter) aminek hatása manuális módnál az, hogy a potméter bármilyen helyzetében sem engedi 0 dB fölé a jelet.

    Igazán térhatású felvétel amúgy is csak manuális módban készíthető, de sajnos túl sok figyelmet kíván. Na mindegy majd csak hozzászokunk 🙂

  77. sanyoca szerint:

    Így van, az ND kapcsolót felvétel közben nem tanácsos kapcsolgatni de jó, hogy van rajta 🙂
    DV vagy HDV, én most vettem egy Sony DVM-63HDV kazit hozzá, hát egetverő különbséget nem látok.
    http://www.studiotech.hu/sony_dvm-63hdv_hdv_kazetta.html?category_id=0&manf=11

    Én egyenlőre csak egy NP-F970 akksit vettem hozzá, illetve egy HVL-20DW2 fejlámpát. Én meg vagyok vele elégedve, bár azt azért meg kell említenem, hogy NP-F570 akksival csak az egyik lámpát kapcsolja be, viszont NP-F970 akksival mindkettőt működteti.
    http://www.logik.hu/digitalis-fenykepezogep/kosarba/19022/sony/sony-hvl-20dw2/

    Először is, a mikrofon jó dolog, főleg egy erősebb szélnél nagyon hasznos tud lenni a szélfogója. Bár az FX1000E -ben van szélzaj tompítási lehetőség, ám ez eléggé elhúzza a karakterisztikát. Tehát jó dolog. 🙂 Bár még nekem sincs.
    Amúgy nálam ez a két mikrofon jöhet számításba:
    Rode SVM, ez egy stereo mikrofon.
    Rode VideoMic ez pedig egy mono mikrofon sztereó csatlakozóval. Tehát ennél a jobb és bal oldalon ugyanaz a hangkép jelenik meg, legalábbis én így látom a sok sok utánaolvasás után. 🙂

  78. robert szerint:

    No, micsoda szakmai eszmecsere alakult ki itten. 😀
    Az ND kapcsoló tényleg nagyon hasznos, ha tűző napsütésben szeretnél a mélységélességgel játszani, de az írsz már nem elég a sok fény miatt. Ha felvétel közben vagy, akkor ne kapcsolgasd az ND kapcsolót, legalábbis FX7-nél dropoutot okoz (hdv módban).

    A kazetta… Én 500 forintos pana DV kazit használok. Egy esküvő, egy kazi. Aztán megy az archívumba. 🙂 Kipróbálhatod a HDV kazikat is, de szerintem csak reklámfogás. No, nem mondom h nincs különbség, de… 🙂 Nem biztos, hogy megéri.

    Én is utángyártott akksit vettem, http://www.c-sale.hu/index.php ebben a boltban. Meg egy 5000 forintos töltőt, de felesleges volt. A kamera kb. 2-3 óra alatt feltölti, a töltő meg 7-8. 😀 Nekem két ilyen nagy akksim van, nincs nagyon gondom a töltésre. Egy egész napos esküvőn „másfelet” használok el.

    Ilyen fejmikrofon engem is érdekelne. Ez a Rode VideoMic jól néz ki. Ha esetleg lesz ilyened, vagy hasonló, szívesen fogadnék egy összehasonlító videót az FX1000-es saját és a Rode mikrofonnal. 🙂

    Én is raktam fel két HD videót, igaz ezek „csak” FX7-esek. 😛

  79. sanyoca szerint:

    Kíváncsiságból rákerestem a google-ben a hdr-fx1000e szóra és 7.-nek dobja a blogomat. 🙂 Két napja feltettem a youtube-ra a fenti felvételt:

    http://www.youtube.com/watch?v=ya-U4IqYDXs

    amit már a lenti oldal fel is használt 🙂
    http://www.tvstore.hu/index.php?item=cikk&cikk_id=3241&tit=HDR-FX1000E

  80. fecoka-1 szerint:

    Én is nézegettem ezt a Balogh féle támaszt aztán az ára riasztott el.

    Ha megnézed a képet a mennyegzős oldalon akkor láthatod, hogy egy 3000 forintos Star 8 mono állványból, egy 12.500 forintos Giottos MH-657 gyorscsere talp ból és egy az OBI ban kapható 1m hosszú 2 cm széles 4mm vastag aluminium szálból készült ami 700 forintba kerül így összesen némi purszivaccsal együtt kb 17.000 forint esetleg hozzáveszek egy nadrágszíjat és egy erre rakható mobiltelefon tartót amibe bele rakom a mono állvány végét max 20.000 forintból kihozható. Matt feketére lefestve szinte profi kinézet.
    Egy satu/ furó csavarok és némi kézügyesség 🙂

  81. sanyoca szerint:

    Dehogy veszem kekeckedésnek és örülök, hogy megosztod a tapasztalataidat velem.
    A RODE VIDEO MIC egy irányított mikrofon, kérdés az, vajon miként viselkedik 🙂 lehet, hogy rendelek egy ilyen mikit hozzá 🙂 aztán majd megírom, hogy miként vállt be.

    http://www.studiotech.hu/rode_videomic_szuperkardioid_elektret_mikrofon.html

    A táska nekem is HAMA DEFENDER 210, a válltámaszba meg ezt néztem ki:

    http://www.dynarec.hu/index.php?page=item&w=1020

    Bár még az is lehet, hogy én is inkább csinálok hozzá valami hasonlót, mint te is.

    Köszi mégegyszer az infókat.

  82. fecoka-1 szerint:

    Igen vásároltam hozzá egy Rode SVM mikrofont akkor 45.100 bruttó volt a studiotech nél.
    Amikor ezt a mikrofont használom akkor is minden audió beállítás elérhető és szabályozható.
    Tehát manuálisan is lehet állítani a felvételi szintet.
    Sajna könnyen előfordulhat, hogy elfelejted bekapcsolni a mikrofont és akkor nincs hang.
    Egyetlen hiba a felszerelt mikrofon esetén, hogy az LCD nem hajtható be.
    Én pl esküvői videózáshoz használom leginkább és itt néha amikor csak úgy cipelem akkor felhajtom függőleges állásba a kijelzőt. még így a legkevésbé sérülékeny, de már dolgozom valami kiegészitő tartón ami máshova helyezhetővé teszi a mikrofont.
    FX1 nél pl adnak a kamerához egy kis vakupapucs hosszabítót amitől már jó lehet minden.

    A gyári mikrofon is egészen jó de ez a RODE azért sokkal szebb tisztább térhatásúbb magasban mélyben gazdagabb felvételt csinál.
    Sajnos nagyon nagy hangerőnél közel a hangfalakhoz automata módban nem jó ez a mikrofon sem mert van mikor túlvezérlődés miatt reszelőssé vállik a hangja. Ekkor csak a manuális mód jöhet számításba, vagy fel kell rakni a „pamacsot”
    Kültéri szeles időben is nagyszerű a hozzáadott szélzaj szűrő.
    DE…! ! ! Azt azért jó tudni, hogy sokszor ez a nagyszerü térérzékenység bizony kellemetlenebb mint mondjuk egy mono mikrofon amelyik mindkét csatornára ugyanazt veszi.
    Esküvőn, lakodalomban igazán csak a templomi szertartás szebb mert ott a zengés nagyon jó.

    Ha most kéne vennem, lehet, inkább a RODE VIDEO MIC et választanám féláron.

    Vásároltam hozzá 2 db SWIT 970 es akksit

    „S-8970 Li-Ion, Sony NP-F970-nak felel meg 47,5Wh, 7,2V 17 200+áfa ”

    és egy ugyanilyen márkáju dupla töltőt

    S-3602F Sony NP-F970 típushoz akkumulátortöltő – kettős, párhuzamos töltő és kettős tápegység DC 8,4V 1,8A x2 27 300+áfa

    Ezek a swit cuccok kicsit drágábbak mint amit rendeltél, de a sonyhoz képest féláron vannak és nagyon megbizhatóak, memória effektus nélküliek. Sok broadcast termékhez használják.
    Ezek az akkuk teljesen csereszabatosak a sony val és könnyen mennek a helyére.

    Ne érts félre ez nem kekeckedés és nagyzolás, csupán a tippjeimet osztom meg veled. Sajna van tapasztalat a túl olcsó dolgokkal kapcsolatban. A pénzt én sem szeretem feleslegesen szórni mert van egy arany középút. ezt próbálom megtalálni.

    Szóval mindeddig a van egy FX1000 Swit akksikkal és töltövel, egy Velbon DV-7000 állvány Giottos talpakkal kiegészítve, Csináltam hozzá egy egyedi válltámaszt
    Itt meg tudod nézni a fényképet ha lefele görgetsz http://sgforum.hu/listazas.php3?azonosito=mennyegzo&id=1092734225
    És vettem hozzá egy HAMA DEFENDER 210 táskát.
    Szívesen cserélek tapasztalatot ha éppen időm engedi.

  83. sanyoca szerint:

    🙂 De igazából szépen lassan ki lehet tapasztalni minden funkcióját. Amúgy meg az Angol használati utasítása is eléggé szűkszavú.
    Most nézem, hogy neked van hozzá RODE SVM mikrofon. A kérdésem az lenne, hogy a mikrofon csatlakoztatása után is lehet a kamera oldalán levő Audio Level -t manuálban állítgatni? Gondolkodom hogy vegyek e hozzá, de egyenlőre a gyári beépített mikrofonnal nincs gondom.
    Most itt egész emberi áron van:
    http://www.studiotech.hu/rode_svm_szuperkardioid_elektret_videmikrofon.html?category_id=0&manf=4

    Amúgy egyenlőre én egy NP-F970 aksit rendeltem hozzá, bár csak utángyártott akksi, de 11690Ft-ért megérte. Itt vettem:
    http://www.akkuk.hu/adgoo/AKKUINFO/Sony%20Typ%20NP-F970/1.30.2.SON.999.52
    Ja és az aksit egy kicsit erősebben kell a helyére nyomni. 🙂 Hát igen nem gyári Sony, viszont nem is 45000Ft-be kerül. 🙂

  84. fecoka-1 szerint:

    A menü nálam is magyar nyelvü, ezzel semmi gond nincs, viszont egy magyar kézikönyv nagyon jó lenne. 🙂

  85. sanyoca szerint:

    Én a http://www.edigital.hu oldalon rendeltem meg február 5.-én 799900Ft-ért, ami március 18-án érkezett meg. A szerencsém az volt, hogy én még időbe megrendeltem, ugyanis márciusba már 899900Ft-ra ment fel az ára. Szóval én még 799900Ft-ért kaptam meg.
    Sajna az edigital se adott hozzá magyar leírást, viszont a kamera menüjébe be lehetett állítani a magyar nyelvet.

  86. fecoka-1 szerint:

    Bocsi, hogy megkérdezem, te hol vetted és mennyiért, illetve kaptál hozzá magyar kézikönyvet ?
    Mert én a Gaia nál vásároltam és ott szinte mindenféle nyelvü leírás van, kivétel a Magyar 🙁

  87. sanyoca szerint:

    Igen, autó módba néha nagyon sárgába, barnába tudja vinni a fehéregyensúlyt.

  88. fecoka-1 szerint:

    Bocsi, butaságot írtam, ugyanis az ND szűrők nem az emlitett lépcsőkben hanem 1/4 – 1/16 – 1/64 követik egymást.

    Amúgy csak normál DV kazettára próbáltam eddig.
    Ne félj a manuális módtól mert nagyon hamar megtanulható, ha tisztában vagy vele, hogy mivel mit állítasz és mi lesz a hatása.

    Amúgy szintén jótanács, hogy legelőször főleg mesterséges megvilágításnál legelőször a fehéregyensuly lesz rossz auto módban.

  89. sanyoca szerint:

    fecoka-1 köszi szépen az infókat, bár én még elég bátortalanul kezelem manuális funkcióba, hát igen, gyakorolni kell. 🙂
    Ja igen, és még egy kérdés, te már rögzítettél az FX1000 -rel HDV kazira? Kiváncsi lennék rá, hogy vajon a képminőség mennyivel jobb mint a sima DV kazira rögzítéskor.

  90. fecoka-1 szerint:

    Annyit fűznék még hozzá, hogy én tapasztalati úton az erősítés kapcsolót úgy állítottam be, hogy 0 – 3 – 6 dB kapcsolhassak. ekkor még biztosan zajmentes képet kapok.
    A zebra funkciót célszerü 100% ra állítani és bekapcsolva hagyni.
    Amikor bárhol a kijelzőn megjelenik az első „zebra”jel nem szabad tovább világositani mert a kijelző és a valós kép között van némi eltérés.
    A kijelző kicsit sötétebb képet mutat.
    Örülök ha segíthettem 🙂

  91. fecoka-1 szerint:

    sanyoca

    Igen van már tapasztalatom. Az ND filter egy viszonylag semleges szűrő ami igazából csak fényerőt csökkent és szerepe szerint ugyebár azért is jó ha van ilyen, mert használata esetén nem a zársebességgel, erősitéssel vagy éppen az irisszel kell játszani, vagyis kell de ezen beállítások vonzatát ugyanúgy élvezhetjük.

    Erősitést ugyebár nem nagyon lehet visszavenni, vagyis ez a készülék képes -3db re is lemenni sok esetben erős fénynél ez azért nem elég.
    Az irisszel történő sötétítésnél ugyebár a mélységélességgel nem tudnánk játszani pedig az irisznek leginkább ez a szerepe.
    A zársebesség variálása is alapvetően a képalkotásba, akár színekbe avatkozik be.
    Tehát elfogadhatjuk, hogy az ND szűrő egy egyszerü de nagyon jó találmány ráadásul FX1000 ben 1/16 1/32 és 1/64 szűrő van. Nagyon erős napsütésnél még az 1/64 is szükséges lehet.
    Bevallom Pana GS500 és Sony HC1 után azért szokni tanulni kellett és kell hiszen igazán szép felvételeket leginkább manuális módban készithetünk.
    Vásároltam hozzá egy RODE SVM mikrofont ami gyünyörű felvételeket készit, de sajnos auto módban úgy néz ki hangfalhoz közel nagy hangerőnél szükséges a szélfogó „pamacs”
    Annyi hibát vélek felfedezni, hogy ezzel a mikrofonnal felszerelve az LCD sajna nem zárható be 🙁
    Már készül a megoldás ugyanis kb 2 cm-t kell előbbre helyezni a mikit.
    A kamera nagyon jól lát és kis gyakorlással szuper kezelhetőséget ad. A 29.5 látószög hihetetlenül jó belső felvételeknél.
    2 m ről egy 2 méteres ember teljes terjedelmében belefér a képbe. 🙂
    Sok sikert kívánok a használatához.

  92. sanyoca szerint:

    fecoka-1 akkor te már lassan két hónapja a boldog tulajdonosa vagy. 🙂

  93. fecoka-1 szerint:

    Sziasztok !
    Én is boldog tulajdonosa vagyok január vége óta egy FX1000E nek.
    Hál istennek még a legutolsó pillanatban sikerült beszerezni, akkor 802.800Ft volt a bruttó ára a gaia nál.
    Nagyon jó készülék. Az irisz gyűrüről csak annyit, hogy ennél a készüléknél ugyanolyan kényelmesen elérhető nagyméretü gyűrü van mint a fókusz és zoom gyűrű.
    FX1 nél a kis tekerentyű ugyebár 3 funkcióval bírhat, mint írisz, gain, shutter speed.

    FX1000 kezelése kényelmesebb látása jobb

  94. robert szerint:

    Én nem vettem észre különösebb minőség romlást, bár ritkán is használom.

  95. sanyoca szerint:

    Jah ezt nem tudtam 🙂 köszi az infót.
    Viszont azt nézem, hogy a FX7-nél is van ND filter, ami ugyebár arra jó, hogy ha nagyon fényes helyen vagyunk, akkor a kamerán ne kelljen a zársebességet felnyomni. Bár azt nem tudom, hogy ez pl. mennyit ront a képminőségen, hiszen ekkor azért még egy plusz lencsén megy keresztül a fény. Neked mi a tapasztalatod ez ügyben?

  96. robert szerint:

    Az FX7-nél is, de szerintem az FX1-nél is van gyűrű. Ezért is nem értettem, hogy érted. 😀 Igaz, kisebb, és oldalt van. (ezen a képen az a kisebb tekerentyű az.) Ezek a kamerák már nem az a kategória, ahol gombokat kell nyomogatni. 😀

  97. sanyoca szerint:

    Az FX7 is nagyon jó kamera, én sokáig azt nézegettem, hogy majd azt veszem meg. Csak aztán addig addig gondolkoztam rajta, hogy közbe októberben kijött az FX1000.
    Jah igen, a kérdésedre a válasz: az FX1000-nél már nem csak a zoom és fokus gyűrűk találhatóak meg, hanem az iris gyűrű is, azaz a rekeszértéket állíthatod F1.6-F11 érték között. Mivel minden gyűrű végtelenített, így a közvetlenség nem teljesen igaz. 🙂 Igazából bármelyik gyűrűt tekered, mindegyik beállítás motor végzi. Gondolom az iris állítást az FX7 is tudja, csak annál gombokat kellett nyomkodni.

  98. robert szerint:

    Hoppáhoppá. 😀 Szép kis képek. Hát nem olcsó, de szerintem jó ár-érték arányú. Nekem is mondták tavaly, hogy várjak az FX7-el, mert jön majd az új, de hát csak ősszel jelent meg. De én az FX7-et sem bántam meg. 🙂
    Amúgy mit értesz az alatt, hogy „közvetlenül lehet állítani az Iris-t”?

  99. sanyoca szerint:

    Valóban nem olcsó, viszont nagy és sokat tudó kamera 😀

  100. ax szerint:

    ahahah 800k XD

Szólj Hozzá

Ide írj valami szépet és okosat: ;)